Stworzenie i prowadzenie sklepu internetowego to spore wyzwanie. Wymaga to poświęcenia dużej ilości czasu i zaangażowania, dlatego warto zaplanować dobrze swoje działania. Z artykułu dowiesz się, na co w pierwszej kolejności powinieneś zwrócić uwagę przy zakładaniu swojego sklepu internetowego.
Sprawdź rywala, czyli analiza konkurencji
W internecie możemy znaleźć mnóstwo sklepów internetowych z różnych branż. Warto sprawdzić kto jest naszym konkurentem i jak moglibyśmy się na ich tle wyróżnić. Powinniśmy zwrócić uwagę na szatę graficzną innych sklepów oraz oferowany asortyment. Dodatkowo trzeba przeanalizować sposób funkcjonowania sklepu i stosowane narzędzia. Zastanówmy się, które funkcje chcielibyśmy użyć w naszym sklepie i co moglibyśmy ulepszyć.
Wybór nazwy dla sklepu internetowego
Wybór nazwy naszego sklepu jest niezwykle ważny. Powinniśmy dokładnie przemyśleć tę sprawę, ponieważ jej zmiana nie będzie później taka prosta. Kluczowym aspektem w wyborze nazwy jest prosta, nieskomplikowana fraza, którą łatwo zapamiętać. Ważne też, aby była łatwa do wypowiedzenia i nie stwarzała problemów przy pisowni.
Jakie oprogramowanie wybrać dla sklepu internetowego?
Kiedy zakładamy sklep internetowy, nie musimy koniecznie posiadać własnego oprogramowania. Istnieje wiele platform e-commerce, które mogą nam w tym posłużyć. Dobrze tylko wybrać takie oprogramowanie, które będzie posiadać wiele funkcji i będzie najbardziej dopasowany do naszych potrzeb. Najczęściej za takie oprogramowanie rozliczamy się w formie abonamentu czy też poprzez wykup licencji. Można również znaleźć darmowe rozwiązania (np. Pasejo.pl), które umożliwią nam stworzenie sklepu.
Obowiązki prawne właściciela sklepu internetowego
Koniecznie powinniśmy pamiętać o dopilnowaniu wszystkich formalnych spraw związanych z założeniem sklepu internetowego. W pierwszej kolejności należy zgłosić sklep do GIODO oraz podpisać umowy z dostawcami systemów płatności, oraz z firmami kurierskimi. Dodatkowo musimy zaopatrzyć sklep w odpowiedni dokumenty jak regulamin, polityka prywatności czy informacja o plikach cookies.
Prezentacja produktów w e-sklepie
Opis i prezentacja produktu jest niezwykle ważna, aby nasza sprzedaż była na wysokim poziomie. Postaraj się o dobre opisy reklamowe i zdjęcia zachęcające do zakupu produktu. Nie kopiuj opisów produktów od innych sprzedawców, ponieważ takim podejściem nie wyróżnisz się niczym i nie odniesiesz sukcesu w dziedzinie e-commerce.