Pinterest wygrywa z Twitterem

Amerykańskie Pew Research Center jak co roku przyglądało się pozycji mediów społecznościowych w USA. Wyniki zeszłorocznego badania są bardzo interesujące, ponieważ okazało się, że Pinterest wyprzedził Twittera. Żadną niespodzianką nie jest za to nienaruszona hegemonia Facebooka.

Zwycięztwo Zuckenberga

Portal Marka Zuckerberga zaliczył skok o 4 punkty procentowe od 2012 roku - obecnie używa go aż 71 procent amerykańskich internautów. Drugie miejsce w zestawieniu zajął serwis biznesowy LinkedIn, który jest używany przez prawie ¼ (22%) użytkowników sieci w USA. LinkedIn czuje już jednak gorący oddech Pinteresta - popularność tego portalu wzrosła aż o 6 punktów procentowych, dobijając do pułapu 21%. W tyle został Twitter (18%), który co prawda zyskał 2 punkty procentowe, ale dał się wyprzedzić Pinterestowi. Konkurencja na ostatnich miejscach jest silna - po piętach Twitterowi depcze Instagram z 17-procentowym udziałem w rynku i 4 punktowym wzrostem w stosunku do 2012 roku.

Portal rozchwytywany przez kobiety

Pew Research Center badało także cechy demograficzne publiczności najpopularniejszych portali społecznościowych. Okazało się, że bohater najnowszego zestawienia, Pinterest, największym wzięciem cieszy się wśród pań. LinkedIn, co nie jest żadnym zaskoczeniem, jest często używany przez absolwentów poszukujących pracy. Badanie zostało wykonane w sierpniu u wrześniu zeszłego roku, spytano 1445 amerykańskich internautów.