Dobry produkt wypromuje się sam? Niekoniecznie i nie w dzisiejszych realiach mocno rozbudowanego marketingu internetowego. Bo choć nie każda reklama jest skuteczna, to brak czynności marketingowych może pogrążyć nawet najlepiej prosperującą markę. Dowiedz się, dlaczego reklama sklepu internetowego jest potrzebna.
Reklama sklepu internetowego - dlaczego jest ważna?
Znaczący wzrost działań marketingowych ma związek z dostępnymi narzędziami oraz platformami do dystrybucji treści. Reklama natywna dociera do odbiorców na różnych polach komunikacji. Pojawia się nie tylko na oficjalnych stronach www klienta, ale również w serwisach partnerskich, na kanałach social media, na forach internetowych. Pole do dystrybucji sprzyja takiej reklamie, która choć mocno nawiązuje do marki i jest z nią spójna, to nie przybiera formy nachalnego komunikatu, który się nudzi i zniechęca do zakupu.
Narzędzia content marketingu pozwalają dystrybuować przekaż, który użytkownicy lubią, a co ważne polecają dalej. Jeśli reklama sklepu internetowego przybiera taką naturalną formę to szkoda byłoby z niej nie skorzystać, a grzechem byłoby narazić firmę na jej brak.
Jeśli Twoja marka nie istnieje w social media to jest duże prawdopodobieństwo, że zniknie z rynku?
Dlaczego? Ponieważ użytkownicy właśnie w social media poszukują rozrywki, informacji, nauki, ale i dokonują zakupu. Wystarczy podejrzeć kilka przykładów z branży modowej. Transmisje prowadzone na kanałach oficjalnych sklepów zbierają po kilkaset obserwatorów. Co przy codziennych transmisjach pozwala na dokonanie wielu udanych zakupów.
Facebook i Instagram sprzedają i mają się całkiem dobrze. Systematycznie rozwijane funkcjonalności tych platform dają szerokie pole do tworzenia kampanii lokalnych oraz ogólnopolskich. Angażujące posty, foto oraz wideorelacje są mile widziane, a autentyczne recenzje tylko zapewniają użytkowników o słuszności dokonanej decyzji zakupowej.
Płatna reklama sklepu internetowego- dlaczego warto z niej skorzystać?
Facebook Ads pozwala dotrzeć do naprawdę wyselekcjonowanego grona odbiorców. Co ważne, podając w kampanii konkretne podstrony z produktami, czy ofertą usługi można sprawdzić jej skuteczność i zweryfikować działanie agencji, u której dokonaliśmy zakupu takiej usługi.
Ale to przecież nie wszystko, co oferuje nam reklama płatna. Ciekawą formą content marketingu są poradniki tworzone w oparciu o najczęściej zadawane pytania użytkowników oraz sezonowość. Dobry artykuł, wyczerpujący wiedzę z danego zakresu i co ważne przydatny, a także aktualizowany warto opublikować w serwisie, w którym zbiera się nasza grupa docelowa. Do produktu lub kategorii, bądź innej podstrony możesz zachęcić naturalnie w treści lub na załączonej grafice. Jeśli dobrym artykułem przekonasz użytkownika do kolejnej akcji to masz szansę na szybkie przejście na Twoją witrynę.
Różne formy reklamy stosowanej w marketingu internetowym to nie tylko szansa na zdobycie większej popularności oraz zwiększenie przychodów w koszyku zakupowym. To przede wszystkim większa świadomość o marce oraz dywersyfikacja działań. Finalnie o skuteczności zaplanowanych działań i tak będzie decydowała wysokość zamówienia w koszyku zakupowym. Jedno jest pewne, bez działań reklamowych, poprowadzonych w różnych kanałach dystrybucji, nie masz szans na to, by w dobie współczesnego marketingu wyprzedzić konkurencję i stać się liderem w swojej branży.