Klient wchodzi na witrynę Twojego sklepu, ogląda produkty, robi research, ocenia i ...nie decyduje się na zakup, mimo że produkt ma jest w koszyku. Gdybyś prowadził biznes offline mógłbyś za nim wybiec i dowiedzieć się co skłoniło go do rezygnacji, ale ty masz sklep internetowy...więc możesz skorzystać z narzędzi, dzięki którym będziesz mógł przygotować spersonalizowaną komunikację do klienta. Przeczytaj artykuł i dowiedz się czy jest marketing automation.

Czym jest automatyzacja marketingu?

Marketing automation to narzędzie pozwalające na budowanie komunikacji marketingowej przeznaczonej dla pojedynczego klienta. Zamiast wykonywania żmudnych analiz danych i potrzeb potencjalnych klientów, budowania ogólnych kampanii reklamowych masz możliwość wykorzystania danych pozyskanych dzięki automatyzacji procesów. Narzędzie marketing automation gromadzi dane behawioralne i transakcyjne na temat internautów odwiedzających Twoją stronę. Dzięki pozyskanej wiedzy możesz dostosować komunikację mailową do oczekiwań i potrzeb konkretnych klientów, a przede wszystkim możesz się dowiedzieć dlaczego klienci nie są zainteresowani Twoją ofertą.

Kto może wykorzystać marketing automation?

Wszyscy, którym nie jest obojętny klient, odwiedzający witrynę. Marketerzy, którzy szukają narzędzi do zbierania danych, na podstawie których będą mogli zbudować indywidualny przekaz. Wszyscy, którzy dążą do nawiązania długotrwałej relacji z klientem i chcą mieć realny wpływ na wzrost przychodów oraz popularności marki.

Co to znaczy spersonalizowana komunikacja?

Na podstawie danych o kliencie masz możliwość nawiązania z nim indywidualnego kontaktu poprzez treści, które będą dostosowane do jego potrzeb nie tylko pod względem formalnym, ale przede wszystkim będą zawierały atrakcyjny content. Masz dane o kliencie, znasz jego potrzeby, możesz rozpocząć przygotowanie wielokanałowej i szeroko zakrojonej komunikacji. Dzięki możesz zaplanować proces komunikacji z klientem. Co możesz zrobić by nawiązać z nim kontakt?

  1. Wysyłaj maile, które będą miały dla niego atrakcyjny tytuł - spraw by otworzył i przeczytał wiadomość;
  2. Dostosuj treści na swojej witrynie do jego potrzeb i wymagań - nie staraj się być obiektywny;
  3. Stosuj pop-upy o atrakcyjnej szacie graficznej;
  4. Wysyłaj spersonalizowane SMS-y i MMS-y. Wykorzystaj telefon jako środek informacji;
  5. Dostosuj komunikaty, posty i zdjęcia w mediach społecznościowych - ciągłe monitorowanie social media da Ci szerszy obraz klienta.