W artykule
Własna firma to nie tylko sam pomysł na własną działalność gospodarczą, ale także zaplanowanie strategii rozwoju, ustalenie targetu czy kwestie związane z rachunkowością. Warto o nich pomyśleć jeszcze przed początkiem własnej działalności gospodarczej.
Wskazówki dla startujących z własnym biznesem
Czytelne wytyczenie celu i środków do jego realizacji to baza w zarządzaniu własnym przedsiębiorstwem. Nierzadko zamierzony/przewidywany efekt jest widoczny dopiero po czasie. Nierzadko jest wynikiem wiedzy i umiejętności właściciela przedsiębiorstwa. Warto zwrócić uwagę na kilka istotnych elementów, które doprowadzą nas do przewidywanego celu.
Strategia i rozwój
Strategia firmy musi być przemyślana już podczas kreowania biznesplanu. Obserwując konkurencję warto zastanowić się, w jaki sposób wyróżnić się spośród firm oferujących podobne usługi. Pamiętajmy przy tym, że reklama to nie jedyny sposób. Należy również dogłębnie zastanowić się nad targetem. Oprócz kryteriów demograficznych, jak wiek, płeć, miejsce zamieszkania, status materialny, powinno się wziąć pod uwagę inny wskaźnik. Może nim być charakterystyczny styl życia prawdopodobnych klientów. W ten sposób swoją ofertę możemy dostosować do określonych grup, stosując spersonalizowane komunikaty. Firma powinna się rozwijać poprzez poszerzenie oferowanych produktów/towarów lub usług, poszerzanie, zwiększenie zatrudnienia specjalistów oraz skuteczne działania marketingowe i PR.
Podatki, księgowość, faktury
Startując z własnym biznesem, dokonujemy wyboru formy organizacyjno – prawnej. Od tej decyzji zależeć będzie rodzaj opodatkowania, jaki zastosujemy do uzyskanych w przyszłości dochodów. Osoby fizyczne, prowadzące własną działalność oraz w ramach spółki cywilnej, mogą wybrać opcjonalną formę opodatkowania. Mogą także zadecydować, czy chcą rozliczać swoje przedsiębiorstwo korzystając z usług księgowej, czy też samodzielnie prowadzić księgowość, korzystając z coraz popularniejszej księgowości on-line oferowanej m. in. przez platformę wfirma.pl. Z kolei, spółki handlowe, jak formy organizacyjno – prawne o wyższym stopniu zaawansowania, muszą prowadzić pełną księgowość. Kontakty handlowe Kontakty biznesowe odgrywają kluczową rolę w rozwoju firmy. Poszerzona sieć kontaktów pozwala na realizację planów w znacznie szybszym czasie. Warto więc znaleźć trochę czasu na zastanowienie się, gdzie i w jaki sposób pozyskać takie kontakty oraz, co jest ogromnie ważne, jak je utrzymać.