Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? To pytanie zadaje sobie wielu sprzedawców. W niniejszym artykule omawiamy sposoby na zwiększenie sprzedaży w e-commerce. Co sprawi, że klienci będą chętniej kupowali nasze produkty, a co z kolei może spowodować spadek liczby sfinalizowanych transakcji? Sprawdź!

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Poniżej prezentujemy cztery wskazówki, jak zadbać o wzrost sprzedaży w sklepie online.

  • Kupujemy oczami – dobre zdjęcia produktów

Jesteśmy wzrokowcami, a już szczególnie w przypadku zakupów przez internet. Jak inaczej możemy bowiem ocenić produkt i sprawdzić, czy spełnia nasze oczekiwania? Tylko poprzez zdjęcie, i to takie najlepszej jakości. Dodatkowo bardzo popularne są obecnie funkcje przybliżenia obrazu, mechanizmy pozwalające na wirtualne obracanie produktu czy nawet krótkie, kilkusekundowe filmiki pokazujące zastosowanie sprzedawanej rzeczy. Pozwala to na jeszcze lepszą prezentację towaru, a tym samym zwiększa szansę na jego zakup przez klienta.

  • Opis produktu cały czas ważny

Dobre zdjęcie plus konkretny i wyczerpujący opis produktu zdecydowanie mogą pomóc Ci w zwiększeniu sprzedaży. Opis musi być unikalny, dlatego nie warto kopiować go od innych, np. od producentów czy hurtowni. Warto zbudować go samemu, ponieważ oprócz tego, że będzie on wówczas stanowił wartościowy content dla mechanizmów wyszukiwarki, będziesz mógł zbudować go za pomocą języka korzyści, który w tym przypadku może okazać się decydującym czynnikiem odróżniającym Twoją ofertę od konkurencji, co w efekcie zachęci klienta do zrobienia zakupów właśnie u Ciebie.

  • Darmowa dostawa jako ważna korzyść

Wszyscy w pewnym stopniu jesteśmy łowcami okazji. W związku z tym oczekujemy specjalnych promocji, rabatów, zniżek itp. Jeśli z różnych względów nie możemy zaproponować klientowi specjalnego rabatu, zagwarantujmy mu darmową dostawę. Może to być uwarunkowane np. zakupami powyżej określonej kwoty. Jest to istotne szczególnie w przypadku droższych towarów. W takiej sytuacji większość klientów podchodzi bowiem do zakupów z przekonaniem, że nie poniesie kosztów dostawy ze względu na wysoką cenę produktu.

  • Analizuj prowadzone działania

Jeśli zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, pierwsze, co powinieneś zrobić, to sprawdzić, które z Twoich działań lub mechanizmów sklepu spełniają swoją rolę, które należałoby poprawić, a z których zrezygnować. To ważne, aby na bieżąco monitorować skuteczność zarówno działań reklamowych, jak i architektury sklepu, czyli jego UX. Często niewielkie zmiany w budowie np. ścieżki zakupowej mogą zadecydować o wzroście liczby zrealizowanych transakcji.

 

Załóż i prowadź darmowy sklep internetowy na platformie Pasejo.pl