Kiedy prowadzimy małą firmę, możemy mieć błędne przekonanie, że public relations nie ma dla niej większego znaczenia. Jednak warto mieć świadomość, że opinia publiczna jest istotna bez względu na to, czy jesteśmy średnim czy dużym przedsiębiorstwem. Jak więc może wyglądać PR w małej firmie? O czym pamiętać? Jakie kroki podjąć? Przeczytaj niniejszy artykuł i dowiedz się więcej!

PR w małej firmie – krok po kroku

Od czego więc warto zacząć? Jak przeprowadzić działania PR w małej firmie? Podpowiadamy!

PR od środka

Zajmując się PR w małej firmie, nie możemy zapominać o tym, jak ważne są również działania wewnętrzne. Przede wszystkim klienci i potencjalni odbiorcy ufają pracownikom i byłym pracownikom firm. Warto więc zadbać o to, by ich opinia o firmie była dobra, bez względu na to, czy aktualnie z nami pracują, czy nie. Pamiętajmy o tym, jak ważna jest atmosfera, pozytywny feedback, praca w zgodzie z wartościami, i od tego zacznijmy nasze działania. Zadowolony były pracownik może naprawdę podnieść naszą renomę.

Dobre opisy produktów

Czy wiesz, jak istotne są dobre opisy produktów? Jeśli prowadzisz sklep internetowy, musisz mieć tego świadomość. Opisy powinny przyciągać, mówić klientowi, jakie korzyści przynosi ten zakup, pokazać, że wiemy, co sprzedajemy i potrafimy przekazać naszą wiedzę. Słowa kluczowe są istotne, ale ich nagromadzenie nie będzie skuteczniejsze niż wartościowa treść.

Konkretna grupa odbiorców

Jeśli nie wiemy, dla kogo tworzymy nasz przekaz, PR może być nieskuteczny. Dzięki określeniu, kto jest naszą grupą odbiorców, możemy przekonać się, gdzie działać, aby się o nas dowiedziano, na jakich kanałach się skupiać. Być może nasz odbiorca chętniej sięga po gazetę, niż przegląda media społecznościowe? Warto to wiedzieć i dzięki temu planować całą strategię.

Media społecznościowe

Wspomnieliśmy już o mediach społecznościowych. Obecność na nich również jest ważna z punktu widzenia działań PR dla małych firm. To doskonałe miejsce, by nawiązać kontakt ze społecznością, odpowiedzieć na ich pytania, przedstawić nasze produkty, wyjaśnić jak działają. Dodatkowo możemy pokazać, jak pracujemy, jak wygląda tworzenie usług i produktów od kuchni. Kulisy pracy niemal zawsze są ciekawe dla odbiorców.

Planuj

Pamiętaj, aby nie działać na oślep. Zadania powinny być przemyślane i zaplanowane. Nawet tak, wydawać by się mogło, banalne działania, jak posty na Facebooku. Zastanów się, o czym chcesz mówić. Przygotuj sobie plan działania. Zapisz najważniejsze daty, których nie chcesz pominąć. Zastanów się również nad tym, jak będziesz działać, jeśli pojawi się kryzys wizerunkowy – tutaj również musisz wiedzieć, co możesz zrobić, abyś nie działał po omacku i nie podejmował pochopnych decyzji.

PR w małej firmie jest potrzebny, nawet jeśli wydaje nam się, że niekoniecznie. Ludzie są ciekawi opinii innych na nasz temat, tego, co pokazujemy w różnego rodzaju mediach i między innymi na tej podstawie podejmują decyzję o skorzystaniu z naszych usług. W związku z tym nie powinniśmy tego ignorować i zadbać o to, by działania public relations były wdrażane.