Opis produktu w sklepie internetowym jest niezwykle istotny – to właśnie na jego podstawie klienci często podejmują decyzję o zakupie. Dlatego też warto zwrócić uwagę na jego jakość, aby był jak najbardziej skuteczny. W jaki sposób tworzyć opisy produktów? Podpowiadamy w niniejszym artykule.

Dlaczego opis produktu jest ważny?

Zdarza się, że sklepy nie przykładają dużej wagi do opisów produktów. Wymieniają informacje na ich temat, dodają zdjęcia, wymiary i uznają proces za zakończony.



Warto jednak mieć świadomość, że odpowiednio przygotowany opis może sprawić, że klient sięgnie po to, co mu oferujemy. Zależy mu na tym, aby przeczytać treść, która będzie wartościowa, a dla przedsiębiorcy okaże się skuteczna. Jako odbiorcy nie chcemy czuć się przymuszani, czytać sztampowych, zachwalających produkt przymiotników – wspaniały, funkcjonalny, fantastyczny, piękny… Nie mówi nam to nic konkretnego.

Dlatego też zazwyczaj do tworzenia opisu produktu są zatrudniani copywriterzy mogący stworzyć tekst, który nie tylko informuje, lecz także często sprzedaje.

Na co warto zwrócić uwagę, tworząc opis produktu?

Jak więc stworzyć opis produktu, aby był skuteczny? Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek.

Ustal grupę docelową

Aby napisać skuteczny opis produktu, musi on być skierowany do konkretnej grupy docelowej. To bardzo ważne, aby wiedzieć, kto jest naszym klientem. Zupełnie inaczej będzie przecież wyglądał przekaz dla nastolatków niż dla przedsiębiorców z wieloletnim stażem. Musimy wiedzieć, jakim językiem posługuje się dana grupa, aby dopasować komunikat.

Dokładnie zapoznaj się z produktem

Oprócz grupy docelowej, konieczne jest jak najdokładniejsze zapoznanie się z produktem – nie tylko dostarczoną specyfikacją, lecz także opiniami, wpisami na forach, recenzjami itp. Odbiorca chce wiedzieć jak najwięcej o tym, co kupuje.

Mów językiem korzyści

Klientów nie przyciągają piękne przymiotniki opisujące produkt, ale korzyści, jakie wynikają z zakupu. To dobrze, że krem jest delikatny, ale co to tak właściwie znaczy, co zyskujemy dzięki temu jako konsumenci? Pamiętajmy o tym, by tworząc opis, mówić językiem korzyści.

Nie bądź nachalny

To oczywiste, że chcesz, aby produkt się sprzedawał, warto jednak pamiętać o tym, że nikt nie lubi nachalnych komunikatów. Prawdopodobnie więc takie hasła jak na przykład: Jeśli tego nie kupisz, szybko się zestarzejesz!, Musisz to mieć, żeby czuć, że żyjesz!, Musisz tego spróbować! – niekoniecznie przyniesie zamierzony efekt. Okazać się bowiem może, że klient stwierdzi, iż niczego nie musi, a takie namawianie go nie przekona.

Promocja nie zawsze działa

Opisy produktu zawierające informacje o promocjach, zniżkach, darmowych dodatkach itd. są z pewnością bardzo kuszące, jednak zadziała to najczęściej na te osoby, które i tak są już zdecydowane na zakup. Chcąc przyciągnąć tych klientów, którzy jeszcze nie są pewni, czy potrzebują danego produktu, musisz przedstawić korzyści wynikające z jego posiadania.

Formalna strona tekstu

Nie zapominaj również o stronie formalnej – wszystko powinno być jak najbardziej czytelne, najważniejsze informacje najlepiej pogrubić, pamiętaj też o akapitach, jeśli opis jest dłuższy. Formatowanie ma znaczenie – ściana tekstu nie jest zachęcająca.

Opis produktu powinien być wartościowy – tylko wówczas będzie skuteczny. Ignorowanie tego może przynieść nam więcej szkody niż korzyści. Warto więc wykonać je skrupulatnie, by przekonać do siebie klientów!