Strona internetowa firmy ma duży wpływ na jej odbiór przez (potencjalnych) klientów. Stanowi pewnego rodzaju wizytówkę przedsiębiorstwa – często to ona będzie odpowiedzialna za pierwsze wrażenie, jakie firma wywrze na odbiorcy. Dlatego ważne jest, aby była odpowiednio skonstruowana – zarówno pod względem wizualnym, jak i merytorycznym. Na co zwrócić uwagę przy tworzeniu strony internetowej firmy? Odpowiadamy w artykule!

Strona internetowa firmy – pierwsze wrażenie

Kiedy potencjalny klient trafi na Twoją stronę, to od poziomu jej estetyki będzie zależało, czy postanowi poświęcić jej swoją uwagę, czy uzna ją za nieprofesjonalną i chaotyczną. Warto zadbać zatem o odpowiednią szatę graficzną, w kolorze adekwatnym do charakteru działalności. Dobrze jest także zwrócić uwagę na dobór zdjęcia w tle strony i sprawdzić, czy nie ma ono zbyt jaskrawych barw, które utrudniają przeczytanie umieszczonego na grafice tekstu lub rozpoznanie logo firmy. W takiej sytuacji można także zdecydować się na tło jednokolorowe lub z przejściem tonalnym.

Strona internetowa firmy musi być przede wszystkim czytelna – odpowiednia realizacja wizualna to taka realizacja, która umożliwi odbiorcy sprawne poruszanie się po witrynie. Warto wyróżnić najważniejsze podstrony i dokonać ich jasnego podziału, a także przypilnować, aby nie było ich zbyt wiele – pozwalając czytelnikowi w łatwy sposób znaleźć najistotniejsze informacje, szanujemy jego czas.

Treści

Nawet najlepiej zaprojektowana graficznie strona internetowa firmy nie zatrzyma potencjalnego klienta na dłużej, jeżeli nie znajdzie on tam przydatnych treści. Ważne jest zatem, aby znać swoją grupę docelową i jej potrzeby i zamieszczać na stronie pomocne teksty (mogą np. obejmować też pomoc w wyborze właściwego produktu).

Optymalizacja strony pod urządzenia mobilne

Dostosowanie strony internetowej firmy w czasach, gdy coraz więcej osób coraz częściej korzysta z internetu przy użyciu telefonu czy tabletu, to nie tylko wygoda użytkownika, ale również kwestia pozycjonowania strony w Google. Jeżeli bowiem witryna nie posiada wersji mobilnej, jej pozycja w wynikach wyszukiwania jest automatycznie niższa.

Bezpieczeństwo

Firma wykaże się profesjonalizmem, którego oczekuje od niej jej klient, jeżeli zastosuje certyfikat SSL i umieści na swojej stronie stosowne informacje dotyczące bezpieczeństwa, takie jak regulamin, polityka prywatności czy informację o plikach cookies.