Zasada “jak Cię widzą, tak Cię piszą” ma swoje odzwierciedlenie również w Internecie. Pierwszym narzędziem, na które trafia przypadkowy klient jest strona internetowa firmy. Dobrze zaprojektowana przyciąga uwagę i przynosi wymierną korzyść dla przedsiębiorstwa. Jakie elementy powinna zatem posiadać Twoja strona internetowa, by zachęcić do bliższego zapoznania się z ofertą?
Dlaczego strona internetowa jest tak ważna?
W dobie cyfryzacji i wszechobecnego internetu strona www jest wręcz obowiązkowym narzędziem każdej ceniącej się firmy. Niewielki nakład finansowy i grono specjalistów zarządzających jej zawartością mogą w znacznej mierze przyczynić się do zaistnienia w świadomości klienta. Bowiem obecność w sieci pozwala osiągnąć znacznie wyższy wzrost przychodów firmy niż wykupywanie drogich powierzchni reklamowych w prasie czy roznosząc ulotki. Ponadto, strona internetowa firmy daje możliwość całodobowego kontaktu z klientem. Dzięki temu zainteresowane ofertą osoby mogą o każdej porze wejść na portal, skontaktować się z przedstawicielem lub po prostu dowiedzieć się więcej.
Zrobienie firmowej strony możesz zlecić komuś lub przygotować samodzielnie korzystając z jednego z wielu kreatorów stron www - w linku znajdziesz porównanie najważniejszych.
5 zasad prawidłowego projektowania strony internetowej firmy
- Witryna internetowa powinna przyciągać wzrok i skupiać uwagę. Najlepiej na samym początku umieścić logo firmy i krótki opis na temat jej profilu. W ten sposób użytkownik nie musi szukać na stronie podstawowych informacji, np. o charakterze działalności przedsiębiorstwa.
- W pierwszej części strony internetowej firmy powinny się także znaleźć zakładka o funkcjach oraz przycisk logowania lub zachęta do rejestracji. Najlepiej będzie jeśli umieścimy je zaraz obok logo/nazwy w głównym pasku nawigacyjnym. Pozyskanie nowego klienta oraz poinformowanie klienta o możliwościach produktu czy usługi jest przecież głównym celem biznesowym, dlatego dobrze będzie jeśli będą widoczne na pierwszym widoku strony.
- Warto przekazywać informacje w sposób dostosowany do grupy odbiorców. Teksty muszą być zatem klarowne, krótkie, logiczne i spójne.
- Istotnym elementem na stronie jest również szata graficzna. Przemyślane kolory przyciągną uwagę, ale ważne jest zachowanie umiaru. Kolorystyka powinna być dobrana w taki sposób, aby była kojarzona z firmą.
- Strona musi być stale aktualizowana. Ciągłe edytowanie tekstów, dodawanie nowych elementów czy archiwizowanie treści to stałe czynności, które powinny być wykonywane praktycznie codziennie. Musimy pamiętać, że o atrakcyjności strony internetowej firmy świadczą nie tylko ciekawe teksty i grafika, ale też jej bieżąca aktualizacja.
Strona internetowa firmy powinna będzie przejrzysta i intuicyjna, jeśli zawierać będzie niewielką ilość tekstu i wymownych grafik. Zachowanie proporcji i odpowiednie rozmieszczenie umożliwi łatwe poruszanie się i będzie informacją dla odbiorcy o jego obecnym położeniu.
Co powinna zawierać biznesowa strona internetowa firmy?
Oprócz podstawowych i wspomnianych wyżej elementów, biznesowa witryna naszego przedsiębiorstwa powinna zawierać:
- aktualności/blog - stanowi kompedium informacji o firmie. Zazwyczaj są to wzmianki o nowościach lub relacje z ostatnich wydarzeń.
- FAQ - są to po prostu najczęściej zadawane pytania od klientów. Zastosowanie takiego rozwiązania nie dość, że zapewni gotowe odpowiedzi dla kolejnych odwiedzających stronę, to także będą stanowiły dodatkowe treści do pozycjonowania strony.
- cennik - dobrze zamieścić go w widocznym miejscu strony internetowej firmy, np. w pasku głównym. W ten sposób nie zmuszamy potencjalnego klienta do szukania go po całym serwisie, a zaoszczędzone sekundy mogą przyczynić się do pozostania na stronie i skorzystania z oferty.
- zakładka “O nas” i “Misja firmy” - warto napisać kim jesteśmy i według jakich założeń prowadzimy nasze działania, a także jakie mamy plany na przyszłość i co chcemy wnieść do branży.