Profile w mediach społecznościowych prowadzone przez firmy to jeden z elementów budowania marki. Możemy dzięki takim platformom docierać do większej liczby odbiorców, dzielić się wiedzą czy reklamować swoje produkty. Jednym z elementów takich działań są grafiki w mediach społecznościowychJakie są ich wymiary? Na co zwrócić uwagę? Podpowiadamy w niniejszym artykule!

Wymiary grafik w social mediach

Jeśli przygotowujemy grafiki w mediach społecznościowych, warto wiedzieć, jakie powinny mieć wymiary, aby wyświetlały wszystko, na czym nam zależy. Pamiętajmy, że wymiary te można zwiększać, aby jakość była lepsza, jednak najważniejsze jest to, by zachować proporcje. Jak to wygląda w praktyce?

Facebook

Zdjęcie profilowe na fanpage’u na Facebooku powinno mieć wymiary 170 × 170 px.
Zdjęcie w tle – 820 × 170 px.

Najbezpieczniej zamieszczać najważniejsze informacje na środku grafiki, aby na pewno wyświetlały się naszym odbiorcom.

Twitter

Zdjęcie profilowe na Twitterze powinno mieć wymiary 400 × 400 px.
Zdjęcie w tle – 1500 × 500 px.

Grafiki zamieszczane w postach nie mogą mieć wagi większej niż 5 MB.

Instagram

Zdjęcie profilowe na Instagramie powinno mieć wymiary 110 × 110 px.
Bardzo popularne jest także dodawanie InstaStory, które powinno mieć wymiary 1080 × 1920 px.

Grafiki w mediach społecznościowych – o czym pamiętać?

Jeśli decydujemy się na dzielenie się swoją wiedzą, reklamowanie produktów i usług oraz budowanie naszego wizerunku w social mediach, warto dobrze się do tego przygotować. Grafiki w mediach społecznościowych mogą przyciągać odbiorców i skutecznie ich odstraszać. Co wziąć pod uwagę?

  1. Ustalmy kolorystykę naszej marki, która będzie znajdowała się na grafikach. Nie muszą one wyglądać dokładnie tak samo, ale istotne jest, aby były dla nas charakterystyczne. Zerknijmy na nasze logo, na stronę internetową, przekonajmy się, jakie kolory dominują i to właśnie je wykorzystujmy do grafiki w mediach społecznościowych.
  2. Ujednolićmy także używane fonty. Zanim zaczniemy przygotowywać grafiki, zastanówmy się, kto jest naszą grupą docelową, do kogo kierujemy treści. Czy sprawdzą się pisanki czy raczej fonty bardziej oficjalne? Nie przesadzajmy też z ich liczbą. Trzy to już z pewnością całkiem sporo. Warto też zadbać, by pasowały do siebie.
  3. Pamiętajmy, żeby grafika nie miała zbyt wiele tekstu – postawmy tylko na najważniejsze informacje. Nie wypełniajmy grafiki od lewa do prawa tekstem – zostawmy światło, nie sprawiajmy, by taki obraz przytłaczał.
  4. Jeśli naszym tłem jest zdjęcie, upewnijmy się, czy nie dzieje się na nim zbyt dużo i tym samym tekst się gdzieś gubi – jeśli tak jest, możemy przykryć kolorem kawałek grafiki, w miejscu, gdzie chcemy coś napisać, ewentualnie przygasić ją, zwiększając jej przezroczystość, aby tekst się wyróżniał.
  5. Decydując się na grafiki w mediach społecznościowych, pamiętajmy, że wcale nie musimy w związku z tym kupować drogich programów graficznych czy wynajmować osoby, która się tym zajmuje. Niektóre programy, np. Canva, pozwalają za darmo stworzyć proste grafiki, z którymi poradzi sobie najpewniej każdy.

Grafiki w mediach społecznościowych mogą podnieść atrakcyjność naszego profilu i sprawić, że odbiorcy będą chętniej do nas zaglądać. Warto jednak odpowiednio je przygotować, aby naprawdę przyciągały wzrok.