Sposoby na pozyskanie klienta stanowią istotną kwestię, której poświęca się wiele uwagi. Jak jednak sprawić, żeby został on z nami na dłużej? Jak zatrzymać klienta? Przyglądamy się temu w artykule.
Myśl dwa kroki naprzód
Zainteresowałeś klienta swoim produktem lub usługą, a ten postanowił ją wykupić. Co dalej? Jak podtrzymać jego zainteresowanie i dbać o to, aby był zadowolony z tego, co mu oferujemy? W zasadzie już samo zadanie tych pytań przybliża nas do celu. Firmy często nawet nie zastanawiają się nad tym, jak zatrzymać klienta, wychodząc z założenia, że skoro przekonał się do danej oferty, nie warto już o niego zabiegać. Nic bardziej mylnego – konkurencja przecież nie śpi, a każdy lubi być doceniany. Zaproponujmy klientowi program lojalnościowy – zniżki na produkty, gratisy do zamówienia czy pierwszeństwo w informowaniu o nadchodzących promocjach. W końcu to, że zdecydował się z nami zostać, zasługuje bardziej na wdzięczność niż na pozbawienie go naszej uwagi. Okażmy mu naszą radość z tego, że z nami jest!
Kontakt z klientem
Kolejnym istotnym aspektem jest nawiązanie relacji z klientem. Przede wszystkim słuchajmy tego, co on sam do nas mówi. Jeżeli na przykład wyraża niezadowolenie związane z funkcjonowaniem naszego produktu lub usługi, poświęćmy uwagę na analizę przyczyn takiej sytuacji, podziękujmy klientowi za wiadomość w tej sprawie – innymi słowy, pokażmy, że jego opinia ma dla nas znaczenie. Jeżeli rzeczywiście produkt bądź usługa cechuje się obniżoną jakością, istotna będzie jej naprawa, a także przeprosiny wobec klienta i ewentualnie dodatkowa rekompensata.
Jak zatrzymać klienta? Bądź człowiekiem!
Warto pamiętać o tym, że po drugiej stronie naszego biznesu znajduje się człowiek. W sposób adekwatny do charakteru działalności dobrym pomysłem będzie więc okazanie mu wdzięczności za to, że decyduje się ją wspierać. Nie muszą to być olbrzymie gesty – ważne, żeby klient wiedział, że jest dla nas istotny.