W czasach silnej konkurencji sklepy internetowe muszą dbać o potencjalnych klientów, którzy po raz pierwszy wyrazili zainteresowanie ich ofertą, nawet jeśli nie zdecydowali się jeszcze na złożenie zamówienia. Warto wówczas skorzystać z umieszczonego na stronie zaproszenia do subskrybowania newslettera – zwłaszcza że taka propozycja potencjalnemu kupującemu może automatycznie kojarzyć się z korzyściami na przykład w postaci rabatu na pierwsze zakupy. Jak powinna wyglądać dobrze przeprowadzona kampania powitalna?
Co za dużo, to niezdrowo
Pamiętajmy o funkcji maila powitalnego – jak sama nazwa wskazuje, ma on przywitać nowego subskrybenta, a nie przytłoczyć go nadmiarem treści. Powitanie i podziękowanie za zainteresowanie newsletterem stanowi zatem główne zadanie pierwszej wiadomości skierowanej do nowego odbiorcy. Kampania powitalna ma oczywiście na celu to zainteresowanie podtrzymać – jak najbardziej warto więc opisać pokrótce rodzaj i częstotliwość wysyłanych maili w ramach newslettera, przy czym „pokrótce” stanowi tu słowo-klucz.
Na początku budowania relacji z klientem warto też ograniczyć treści reklamujące konkretne produkty i skupić się na budowaniu wizerunku firmy. Nie zaszkodzi także zadbać o atrakcyjną szatę graficzną takich wiadomości, na przykład dodając adekwatne grafiki.
Kampania powitalna – korzyści dla klienta
Nie ulega wątpliwości, że kampania powitalna powinna spełnić wspomniane na początku artykułu oczekiwanie korzyści po stronie klienta. Warto zadbać o rabat czy unikalną promocję w ramach podziękowania za zainteresowanie i czas odbiorcy.