Rozwój firmy jest zależny między innymi od skutecznego marketingu i brandingu, czyli kreowania wizerunku przedsiębiorstwa. Jest to, inaczej mówiąc, szereg działań mających na celu stworzenie konkretnego obrazu firmy i wartości, które za nią stoją – takiego obrazu, który będzie funkcjonował w oczach jej obecnych i potencjalnych klientów. W niniejszym artykule krótko omówimy, co może składać się na branding.

Nazwa

Nazwa firmy to często pierwszy element brandingu, z którym będą stykali się odbiorcy. Musi być zatem łatwa do zapamiętania (oprócz braku skomplikowania nazwy pomaga w tym łatwość jej skojarzenia z profilem działalności), ale również unikalna. Dobrze jest także stworzyć nawiązujący do niej i jednocześnie ją uzupełniający slogan.

Identyfikacja wizualna

Mimo że to z nazwą odbiorca może mieć kontakt w pierwszej kolejności, badania wykazują, że najszybciej zapamiętuje on logo, co podkreśla jego znaczenie. Na łatwość zapamiętania logo wpłynie jego prostota. Musi ona jednak iść w parze z przekazem firmy – ważne jest dopasowanie fontu i koloru do charakteru działalności.

Identyfikacja wizualna nie ogranicza się do logo. Jako część brandingu obejmuje wszelkie akcenty graficzne wykorzystywane w budowaniu marki, w tym wizytówki, ale też klipy czy bannery.

Obecność w internecie

Nieodzownym elementem brandingu jest promowanie przedsiębiorstwa w internecie. Firmowa strona internetowa, ale także profile w mediach społecznościowych, dzięki którym jest możliwe nawiązanie kontaktu z klientami, to aspekty brandingu, których nie można pominąć. Ważna jest także inwestycja w reklamę internetową, a przy tym – pozycjonowanie strony internetowej.