Budowanie marki to zagadnienie często poruszane w kontekście tworzenia wizerunku firm. Osobną kwestię stanowi tzw. marka osobista i jej budowanie, inaczej personal branding. Wbrew pozorom to zjawisko nie dotyczy tylko znanych i lubianych. Dobrze wykreowana marka osobista pomoże każdemu zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym.

Marka osobista – od czego zacząć?

Zanim przejdziemy do narzędzi przydatnych w kreowaniu własnego wizerunku, warto wspomnieć o podstawie, jaką stanowi jego spójność i autentyczność. Nie wystarczy bowiem mówić o sobie jako o kimś rzetelnym – trzeba do tego rzeczywiście być rzetelnym. Zapracujmy na swoją reputację, wywiązując się ze zobowiązań solidnie i terminowo. Szkolenia ujęte w CV poprzyjmy praktycznym pokazem wiedzy i samodzielnym myśleniem.

Narzędzia do budowania marki osobistej

Media społecznościowe mogą stanowić trampolinę lub wilczy dół w zależności od tego, w jaki sposób będziemy z nich korzystać. Budując markę osobistą, warto świadomie udostępniać posty zarówno na prywatnych, jak i zawodowych profilach. Odpowiednio do tego, czym się zajmujemy, możemy także dać się poznać poprzez prowadzenie eksperckiego bloga pod własnym nazwiskiem lub stworzenie interaktywnego portfolio.

Marka osobista – podsumowanie

To, w jaki sposób postrzegają nas inni, jest efektem naszych działań zarówno w rzeczywistości fizycznej, jak i wirtualnej. Warto więc zadbać o obie te sfery i dać się poznać w taki sposób, który zachęci do nawiązania z nami kontaktu.