Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? To odwieczny dylemat wielu sprzedawców. W poniższym artykule przedstawiamy sposoby na większą sprzedaż w e-commerce. Dowiedz się, co może przyczynić się do wzrostu liczby sfinalizowanych transakcji, a co może spowodować ich spadek.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym - poznaj 4 wskazówki

  • Kupujemy oczami - zadbaj o dobre zdjęcia produktów

Jesteśmy wzrokowcami, a już szczególnie w przypadku zakupów przez internet. Bo jak inaczej możemy ocenić produkt i sprawdzić, czy spełnia nasze oczekiwania. Tylko poprzez zdjęcie i to takie najlepszej jakości. Dodatkowo na porządku dziennym są obecne różnego rodzaju  zoomy dla lepszego obejrzenia produktu, mechanizmy pozwalające na sprawdzenie produktu i obrócenie go z każdej strony czy nawet krótkie kilkusekundowe filmiki pokazujące zastosowanie np. danej bluzki w całej stylizacji. Pozwala to na jeszcze lepszą prezentację towaru, a tym samym większą szansę na jego zakup przez klienta.

  • Opis produktu cały czas ważny

Dobre zdjęcie plus konkretny i wyczerpujący temat opis produktu zdecydowanie mogą pomóc Ci w zwiększeniu sprzedaży w sklepie internetowym. Opis musi być unikalny, dlatego nie warto kopiować go od innych, np. producentów czy hurtowni. Warto zbudować go samemu, ponieważ oprócz tego, że będzie on dla mechanizmów google’a wartościowym contentem to z drugiej strony będzie mógł zbudować go za pomocą języka korzyści, który w tym przypadku może okazać się decydującym czynnikiem odróżniającym Twoją ofertę od konkurencji, co następnie zachęci klienta do zrobienia zakupów właśnie u Ciebie.

  • Darmowa dostawa jako ważna korzyść

Wszyscy w mniejszej lub większej części jesteśmy łowcami okazji. W związku z tym oczekujemy specjalnych promocji, rabatów, zniżek itp. Jeśli z różnych względów nie możemy zaproponować klientowi specjalnego rabatu zagwarantujmy mu darmową dostawę. Może to być uwarunkowane np. zakupami na daną kwotę, czyli darmowa dostawa od zakupów za min 100zł. Jest to ważne szczególnie w przypadku droższych towarów. W takiej sytuacji większość klientów podchodzi do zakupów  z przekonaniem, że nie poniesie kosztów dostawy ze względu na wysoką cenę produktu.

  • Analizuj prowadzone działania

Jeśli zastanawiasz się nieustannie, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, to pierwszym co powinieneś zrobić to sprawdzić, które Twoje działania lub mechanizmy sklepu spełniają swoją rolę, które należałoby poprawić, a z których zrezygnować. To ważne, aby na bieżąco monitorować skuteczność działań zarówno reklamowych, jak i architekturę sklepu, czyli jego UX. Często niewielkie zmiany w budowanie np. ścieżki zakupowej mogą zadecydować o wzroście liczby zrealizowanych transakcji.