Każdego dnia widzimy mnóstwo komunikatów, informacji, artykułów – dostajemy je w newsletterach, widzimy w mediach społecznościowych, sami ich wyszukujemy, jeśli mamy taką potrzebę. W tych ścianach tekstu największą uwagę zwracamy na treści wizualne. To one przyciągają nasz wzrok. Dlatego też warto wziąć je pod uwagę – dzisiaj content marketing to nie tylko tekst, lecz także wszelkie graficzne elementy. Jakie formy przekazu mogą zadziałać najlepiej? Podpowiadamy w niniejszym artykule!

Wizualny content marketing

Tworzenie treści opartych na zasadach content marketingu jest bardzo istotne, jeżeli chcemy budować swój wizerunek eksperta i wzbudzać zaufanie klientów co do jakości naszych produktów czy usług.

Ważną częścią takiej strategii jest visual content marketing, w którego przypadku ważniejsze od tekstu są treści wizualne. W nawale informacji nie jesteśmy już tak bardzo skupieni na tym, z czym się zapoznajemy, w związku z tym skupiamy się głównie na obrazach. Dlatego też warto zadbać o ich jakość.

Treści wizualne – przykłady

Jakie treści wizualne mogą skupić na sobie uwagę użytkownika? O czym warto pamiętać, tworząc swoją stronę?

Infografiki

Najpopularniejszą formą treści wizualnych w content marketingu są infografiki. Cieszą się one dużym powodzeniem, ponieważ obrazowo przekazują treść, są często bardziej zrozumiałe, przyciągają wzrok, ułatwiają zapamiętanie, są ciekawsze dla odbiorcy.

Kiedy tłumaczymy coś za pomocą długiej definicji, może to być zniechęcające – jeśli jednak przedstawimy to jako grafikę z najważniejszymi informacjami, wzbogaconą o ilustracje, mamy większą pewność, że zostanie ona zrozumiana.

Dobrze zbudowane infografiki są też chętnie podawane dalej, na przykład w mediach społecznościowych.

Instrukcje graficzne

Możemy komuś tłumaczyć pisemnie krok po kroku, jak ma wykonać dane działania, jednak najprościej będzie to pokazać w formie graficznej instrukcji, szczególnie jeśli chodzi nam o obsługę strony, sklepu itd.

Zdjęcia

Czasami trudno jest coś nam opisać, ale pokazanie tego na zdjęciu znacznie więcej wyjaśnia. Fotografie są także dobrym przerywnikiem w długich artykułach. Pomagają utrzymać uwagę. 

Dane/Statystyki

Wizualne przedstawienie statystyk to także doskonały pomysł na dobre treści. Dzięki temu odbiorca lepiej widzi, jak wyglądał przykładowo wzrost zysków, liczby odbiorców itp.

Cytaty

Dobrym pomysłem może być także wyróżniony cytat – nie chodzi tutaj o ramkę, ale osobny obraz z tekstem, który chcemy podkreślić. Z całą pewnością odbiorca zwróci na niego wówczas uwagę.

Treści wizualne w content marketingu – podsumowanie

Content marketing zakłada tworzenie treści jak najwyższej jakości. Znacznie ważniejszy i skuteczniejszy jest jakościowy komunikat niż opis naszpikowany słowami kluczowymi jak choinki bożonarodzeniowe bombkami. Aby jednak przyciągnąć uwagę czytelnika, warto stworzyć również treści wizualne. Codziennie przyswajamy bardzo dużo tekstu, dlatego często skupiamy się jedynie na nagłówkach, infografikach, filmach, screenshotach itd. Pamiętajmy jednak o tym, że także one muszą być w pełni profesjonalne i skrupulatnie przygotowane, aby przyniosły zamierzony efekt.