Kiedy zakładamy własną firmę lub rozpoczynamy pracę, zastanawiamy się, jakie kroki możemy podjąć, by zaprezentować się pozytywnie swoim potencjalnym klientom czy pracodawcom. Swego czasu w tym celu bardzo popularne były wizytówki, więc właściwie każdy się w nie wyposażał. Jak jest jednak współcześnie? Czy w dobie mediów społecznościowych i powszechnego dostępu do internetu wizytówka jest już przeżytkiem? Podpowiadamy w niniejszym artykule!

Co zawiera wizytówka?

Wizytówka to niewielkich rozmiarów kartonik, który zawiera najważniejsze informacje o nas i naszej firmie. Najczęściej znajduje się na niej imię i nazwisko, nazwa firmy, numer telefonu, adres siedziby, e-mail i adres strony WWW. Oczywiście w dzisiejszych czasach możemy ją rozszerzyć na przykład o kod QR, po którego skanowaniu odbiorca przeniesie się automatycznie na naszą stronę internetową.

Na wizytówce powinny znaleźć się wszystkie dane, które ułatwią potencjalnemu klientowi kontakt z nami. Nie są one gwarancją sukcesu – bardzo prawdopodobne, że gdy ktoś otrzyma naszą wizytówkę, wrzuci ją do portfela i zapomni o niej na długo. Jeśli jednak takie usługi jak nasza okażą się tej osobie potrzebne, najpewniej przypomni sobie, że ma do nas kontakt. Dzięki temu nie będzie musiała przeszukiwać internetu, tylko skorzysta z wcześniej przedstawionej oferty.

Dlaczego wizytówka?

Nie da się ukryć, że dzisiaj wizytówka może okazać się przeżytkiem. Po co rozdawać swoje dane klientom, skoro bez problemu mogą znaleźć je na przykład w internecie? Jednak warto wziąć pod uwagę, że może to być naprawdę świetny sposób, by zostać zapamiętanym. Poza tym wizytówki nie są drogie i najczęściej mogą sobie na nie pozwolić właściwie wszyscy przedsiębiorcy.

Wizytówka może być bardzo przydatna na konferencjach, targach, w różnych miejscach, gdzie możemy spotkać potencjalnych klientów. W takim momencie nie muszą oni szukać czegoś, gdzie zapiszą sobie dane naszej firmy (a mogą zrobić to przecież błędnie), dostają kontakt do nas właściwie od ręki. Nie chodzi tutaj tylko o spotkania branżowe. Wyobraźmy sobie, że siedzimy w poczekalni u lekarza. Długo rozmawiamy z osobą, która siedzi obok nas. Dowiaduje się ona, że prowadzimy firmę, której usługami jest ona zainteresowana. O wiele profesjonalniej będziemy wyglądali, jeśli wręczymy tej osobie wizytówkę, a nie nasz numer zapisany na skrawku papieru. Poza tym zwiększy to zaufanie do nas.

Czy naprawdę każdego na to stać?

Wspominaliśmy już powyżej, że wizytówka jest stosunkowo tanim sposobem na przekazanie klientom informacji o naszej firmie. Czy rzeczywiście tak jest?

Współcześnie nie potrzebujemy już często grafika, który zajmie się naszymi wizytówkami. Sami możemy je zaprojektować, korzystając z darmowych programów, na przykład Canvy. Wiele firm oferujących wizytówki posiada na swojej stronie możliwość ich zaprojektowania.

Dzięki temu pozostaje nam jedynie wydrukowanie projektu. Ten etap również możemy wykonać sami, jednak nawet zlecenie tego drukarni nie jest drogie. Koszt 1000 wizytówek to ok. 100 złotych, często jednak cena ta jest niższa.

Z pewnością więc w przypadku, kiedy prowadzimy własną firmę lub jesteśmy pracownikiem, który pracuje z klientem, warto zainwestować i posiadać własne wizytówki. Ten niepozorny kartonik może nam pomóc zdobyć klientów.