Content marketing cieszy się obecnie sporym zainteresowaniem w praktycznie każdej możliwej branży. Wciąż jednak wielu polskich przedsiębiorców zdaje się nie dostrzegać pełni potencjału, jaką uwalnia odpowiednio przygotowana i sprofilowana treść. Postanowiliśmy więc przygotować artykuł, który prezentuje najważniejsze korzyści zachęcające do jakościowej komunikacji.
Atrakcyjna prezentacja
Marketing treści polega na przygotowywaniu i publikowaniu takiego contentu, który spełnia jakościowe kryteria. Jest z perspektywy odbiorcy użyteczny, co może oznaczać, że dobrze realizuje funkcję informacyjną, rozrywkową czy motywacyjną.
Każda organizacja – jednoosobowa firma usługowa, duże przedsiębiorstwo przemysłowe, ambitny start-up czy lokalna fundacja – czymś się zajmuje. Produkcją, sprzedażą, realizacją zleceń, działaniami charytatywnymi. Czy istnieje lepszy sposób na przedstawienie się potencjalnym zainteresowanym niż przemyślana i ciekawa, angażująca treść? Wartościowy content to doskonałe przywitanie. Z pewnością dużo ciekawsze niż samo stwierdzenie, że „istniejemy”. Przecież z tego faktu jeszcze nic nie wynika.
Pozycjonowanie i wsparcie sprzedaży
Dla każdej firmy działającej online istotną kwestią jest (a przynajmniej powinna być) pozycja w wynikach wyszukiwania Google. Od lat wdraża się w tym celu działania SEO, które służą do konsekwentnego budowania pozycji w Sieci.
Czy content marketing działa wbrew tym planom? Wręcz przeciwnie – sprzyja pozycjonowaniu. Algorytm Google premiuje te strony, które publikują wartościowe treści. Nie za krótkie, unikatowe, zawierające czytelny układ, skrojone na miarę potrzeb i oczekiwań grupy docelowej.
Budowanie wizerunku
Content marketing jest także znakomitym elementem w procesie wzmacniania wizerunku wśród przedstawicieli z branży, mediów, kontrahentów czy wreszcie grona klientów. Wartościowa treść stanowi świadectwo profesjonalizmu, zaangażowania, niezbędnych kompetencji. Działa na wyobraźnię znacznie skuteczniej niż nachalna reklama w starym stylu. Długofalowo to właśnie content buduje renomę.
W tym momencie dotykamy ciekawego zagadnienia. Mianowicie działania z zakresu marketingu treści coraz częściej stają się wyraźnym substytutem wobec klasycznie pojmowanej reklamy. Szczególnie te firmy i organizacje, które skupiają się na działalności online, nie widzą potrzeby inwestowania w billboardy, ulotki czy reklamy telewizyjne. Dostępne zasoby wolą inwestować w wartościowe treści publikowane w Sieci.
Różnorodność siłą
Kolejną istotną kwestią jest to, że marketing treści nie krępuje wyobraźni. Jest wręcz odwrotnie, ponieważ wymaga kreatywności. Jakościową treścią może być praktyczny, blogowy poradnik, czytelna infografika udostępniana w mediach społecznościowych, angażujący film na YouTube czy firmowy podcast. To temat rzeka zasługujący na wiele innych artykułów.
Jedno jest pewne: warto stawiać na treści, które przynoszą wiele wiernych korzyści, a ich tworzenie i publikowanie nie wymaga potężnych inwestycji.