Strona WWW przedsiębiorstwa jest jednym z jego podstawowych kanałów komunikacji w Sieci. Od niej w dużej mierze zależy wizerunek firmy, dlatego wiedza pozwalająca na rozpoznanie dobrej witryny internetowej jest cenna dla każdego przedsiębiorcy. Poniżej przedstawiamy kilka najważniejszych cech, którymi powinna charakteryzować się dobra strona internetowa.
Użyteczność, czytelność, estetyka
Strona internetowa przedsiębiorstwa powinna sprawiać dobre pierwsze wrażenie. Spoglądając na nią, użytkownik powinien z łatwością znaleźć interesujące go zakładki oraz informacje. Logiczny układ, atrakcyjne grafiki w rozsądnych ilościach, czytelny podział treści na bloki – wszystko to wpływa na odczucia odbiorcy podczas przeglądania witryny. Warto podejść do tematu projektowania strony, kierując się estetyką minimalizmu, która nakazuje zawieranie jak najbardziej treściwych informacji w oszczędnej, przystępnej formie.
Angażująca treść
Ile razy można czytać, że dana oferta jest „najlepsza” i wyróżnia się „najwyższą jakością”? To truizmy, które obecnie wzbudzają raczej uśmiech politowania zamiast przekonywać do złożenia zamówienia czy wysłania zapytania. Tworząc witrynę lub zlecając jej wykonanie, należy zatem zadbać nie tylko o aspekty wizualne, choć one są oczywiście bardzo istotne, ale również o treść. Powinno się ją przygotować w taki sposób, aby była zarówno poprawna języka, jak i atrakcyjna pod względem marketingowym.
Podczas dopracowywania treści na stronę skup się na tym, żeby przekazać użytkownikowi najważniejsze informacje za pomocą prostych i zrozumiałych, ale przekonujących słów. Postaw się na jego miejscu i dostarcz mu treści, których poszukuje. Staraj się podkreślać konkretne korzyści płynące z Twojej oferty, które decydują o jej atrakcyjności i skutecznie przekonują do kupna. W razie problemów z napisaniem tekstów możesz zlecić to zadanie profesjonalnemu copywriterowi.
Optymalizacja SEO
Dobra strona internetowa firmy nie tylko ładnie wygląda, lecz także przyczynia się do pozyskiwania klientów, a co za tym idzie – przynosi zyski. Aby to było możliwe, najpierw musi jednak do nich dotrzeć, na co pozwala odpowiednia widoczność w wynikach wyszukiwania Google. Jak ją osiągnąć? Niezbędna w tym celu jest optymalizacja SEO, która obejmuje wiele działań polegających na dostosowaniu witryny do wymagań najpopularniejszej na świecie wyszukiwarki internetowej.
Dostosowanie do urządzeń mobilnych
Statystyki pokazują, że obecnie więcej użytkowników przegląda Internet przy pomocy urządzeń mobilnych niż na komputerach stacjonarnych. W związku z tym Google wymaga, aby strony WWW były dopasowane do telefonów i tabletów – brak responsywności lub wersji mobilnej witryny skutkuje niższymi pozycjami w wynikach w wyszukiwania.
Bezpieczeństwo
Użytkownik, który przegląda stronę firmy, chce wiedzieć, że ma do czynienia z profesjonalnym i godnym zaufania podmiotem. Trudno go do tego przekonać, jeżeli witryna nie zapewnia poczucia bezpieczeństwa i nie spełnia wymogów prawnych. Mając to na uwadze, warto zastosować certyfikat SSL i umieścić na stronie regulamin, politykę prywatności oraz informację o ciasteczkach.