Tworzenie treści w ramach działań content marketingowych wiąże się z koniecznością przestrzegania ustalonych przez Google zasad publikacji tekstów oraz materiałów wizualnych i filmowych. W przeciwnym razie efekty pozycjonowania poprzez treść będą odwrotne od zamierzonych. O czym należy wobec tego pamiętać?
Content marketing - Oryginalność treści
Podstawowym aspektem, o którym nie można zapominać, jest zadbanie o unikalność treści. Wydaje się, że każdy autor zdaje sobie sprawę z tego, że kopiowanie tekstów z innych stron internetowych, książek czy czasopism jest złamaniem prawa. Nie wszyscy jednak wiedzą, że z punktu widzenia pozycjonowania również legalne w świetle przepisów powielanie treści z otwartych, a nawet własnych źródeł przynosi negatywne konsekwencje.
Niektórzy dystrybutorzy czy sklepy internetowe pobierają opisy oferowanych przez siebie artykułów od producentów, którzy udostępniają je za darmo. Z perspektywy SEO to poważny błąd, ponieważ jeśli identyczne treści występują w kilku domenach, Google może nałożyć kary skutkujące obniżeniem pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. To samo dotyczy własnych tekstów, które nie powinny być publikowane w innych domenach, jeśli zostały już wcześniej gdzieś udostępnione. Również powielanie treści w ramach tej samej witryny jest niekorzystne pod względem pozycjonowania.
Content marketing - Upychanie słów kluczowych
Słowa kluczowe naprowadzają wyszukiwarkę na określone frazy, na które powinna ona zwracać uwagę, ustalając ranking witryn w wynikach wyszukiwania. Umieszczanie ich w tekście jest więc konieczne, jednak nie znaczy to, że należy je bezmyślnie i w nienaturalny sposób upychać. To niedopuszczalne z punktu widzenia pozycjonowania. Autor treści powinien wplatać słowa kluczowe w sposób jak najbardziej neutralny, stosując naturalne odmiany i nie przesadzając z nasyceniem, czyli liczbą fraz występujących w tekście.
Content marketing - Miejsce publikacji
Rozpowszechniając dobrze przygotowany content, powinno się zwracać uwagę nie tylko na sposób, w jaki tworzy się treść, ale również na miejsce jej publikacji. Jeżeli umieszcza się teksty, filmy czy inne materiały multimedialne na stronach i w serwisach niepowiązanych temacie albo na witrynach o wątpliwej reputacji, nie należy się spodziewać pozytywnych efektów. Wręcz przeciwnie, wykorzystywanie takich miejsc do promocji swojej strony może doprowadzić do utraty zaufania wyszukiwarek internetowych.
Content marketing - Wymiana linków
Dla osób orientujących się w aktualnościach ze świata SEO nie jest niczym nowym stwierdzenie, że Google nie akceptuje systemów wymiany linków jako metody promocji stron internetowych. Z tego względu witryny, które korzystają z tego sposobu pozycjonowania, mogą zostać ukarane przez najpopularniejszą wyszukiwarkę internetową. Nie warto ryzykować, szczególnie że współcześnie systemy wymiany linków nie należą do efektywnych narzędzi SEO.
Content marketing - Opłacanie treści
To samo dotyczy wykupywania linków czy miejsc publikacji treści w zewnętrznych serwisach internetowych. Teoretycznie Google ma prawo z tego powodu nałożyć karę na stronę WWW, choć w praktyce wiele pozycjonerów stosuje tę metodę.