Każdy copywriter czy pracownik działu marketingu mierzy się co jakiś czas z problemem wyczerpania pomysłów na ciekawą, angażującą czytelników treść. Niestety, ale działania marketingowe nie mogą być opóźnione tylko z tego powodu. Content marketing rośnie w siłę, dlatego warto poznać sposoby, dzięki którym zawsze znajdzie się ciekawy temat do realizacji.
Nowe formaty
Zbiór metod nazywanych „recyklingiem treści” jest jednym z najlepszych sposobów na tworzenie unikatowego contentu w dniach, kiedy z różnych powodów pomysły nie przychodzą do głowy, a nie ma czasu na długie rozważania bez efektu.
Wśród metod recyklingu warto wskazać na wykorzystywanie już opracowanego wcześniej tematu, ale w innym formacie. Zagadnienie, które stało się przedmiotem publikacji w mediach społecznościowych, filmu na firmowym YouTube, może być inspiracją do powstania nowej treści. Może najwyższy czas, żeby w specjalistycznym artykule na blogu rozwinąć koncepcje omówione w materiale wideo?
Pytania wymagające odpowiedzi
Trudno wskazać jakikolwiek temat, który nie byłby już dyskutowany w Internecie. Używając Google, hasztagów czy narzędzi analitycznych dla własnych kanałów komunikacji, bez trudu dotrzesz do pytań użytkowników. Czasem padają one pod starszymi wpisami na YouTube, innym razem na branżowym forum. Być może to właśnie one staną się dla Ciebie inspiracją do stworzenia contentu.
Słowa kluczowe
Idąc tropem wyszukiwania w Google, nie można zapominać, że content marketing wydatnie wspiera działania z zakresu SEO. Algorytmy wyszukiwarki zwracają uwagę na to, co zawierają Twoje treści. Skoro i tak chcesz się pozycjonować na wybranych frazach, warto wokół nich zbudować content.
Case studies
Odbiorcy treści lubią zaglądać za kulisy – dotyczy to także działalności firm, z których produktów lub usług korzystają. To dobry pomysł na stworzenie treści, która przedstawi Twój zespół, zaprezentuje możliwości przedsiębiorstwa lub dokładnie opisze wybrany przypadek, na przykład realizację dla dużego kontrahenta czy początki w branży. Odpowiednio napisana historia może się okazać hitową publikacją.
Newsy branżowe
Kolejna inspiracja również nie wiąże się ze szczególnymi trudnościami. Dotyczy bowiem wykorzystania newsów, nowinek z branży. Jeśli zajmiesz się ich omówieniem, upieczesz kilka pieczeni na jednym ogniu. Taki tekst:
- jest przydatny dla użytkownika, ponieważ wyjaśnia i rozszerza dyskutowane aktualnie wątki,
- wzmacnia wizerunek branżowego eksperta,
- wspiera pozycjonowanie,
- świetnie nadaje się do udostępniania w mediach społecznościowych,
- może być cytowany w zewnętrznych źródłach,
- stwarza okazję do wplecenia firmy w głośny temat.
Pytania „wewnętrzne”
Załóżmy, że nie możesz znaleźć unikatowego tematu, który interesowałby odbiorców i który jest związany z newsami, a generalnie wszystkie powyższe porady okazują się mało przydatne. Wówczas trzeba sięgnąć w głąb siebie lub zacząć zadawać głośne pytanie współpracownikom albo nawet znajomym. Burza mózgów czy dyskusje od podstaw są często idealnym stymulatorem do stworzenia ciekawej treści. Zadawaj sobie pytania związane z Twoją działalnością i sprawdzaj, czy ktoś już poruszał te tematy w podobny sposób. Jeśli nie, to skorzystaj z okazji.