Autor: Alicja Zwierzchowska
Tytuł 1. Jak żyć, kiedy rzeczywistość jest coraz mniej prawdziwa, a social media zmieniają nas w zombie?
Tytuł 2. Jak poradzić sobie z coraz bardziej uzależniającymi aplikacjami w rzeczywistości, która jest coraz mniej prawdziwa?
1 godzina i 47 minut. Tyle czasu średnio spędzili Polacy każdego dnia ubiegłego roku na aktywności w social mediach wg statystyk GlobalWebIndex. O 36 minut mniej niż wynosi średnia światowa, ale o 30 minut więcej w porównaniu do roku 2015. Aplikacje stają się coraz bardziej uzależniające - dlaczego? Jakie są tego konsekwencje? Od odpowiedzi na te pytania rozpocznie się Mobile Trends Conference już 12 marca.
2 dni, 24 wystąpienia w tym 5 case studies, 27 prelegentów - tak rysuje się merytoryczna część wyjątkowej konferencji branży mobile. Pierwszego dnia konferencji na scenie królować będą głównie „miękkie” tematy - o tym, jak aplikacje uzależniają i zmieniają użytkowników w dawców danych opowie Artur Kurasiński. Florentyna Pawlak wprowadzi uczestników w świat edytowalnej rzeczywistości,
Specjaliści mBanku Adrian Wojtasik i Paulina Sokołowska przedstawią proces wprowadzania zmian w aplikacji z perspektywy product ownera, Igor Farafonow (Uxeria.com) podpowie jak projektować i tworzyć lepsze produkty cyfrowe, Mobee Dick podzieli się wnioskami na temat fundamentów udanej współpracy z klientem i tworzenia skutecznego zespołu. Miłosz Kurzawski z Blue Media pokaże jak eCommerce zmienia się w Commerce, Maja Schaefer z Chatbotize doradzi, w jaki sposób wykorzystać komunikatory w budowaniu wizerunku marki, a Antonina Grzelak z Primesoft Polska opowie, jak prowadzić skuteczny marketing aplikacji mając do dyspozycji bardzo ograniczony budżet. Część merytoryczną pierwszego dnia zakończy Michał Górecki (michalgorecki.pl) wprowadzając uczestników w meandry ludzkiej osobowości i konsekwencji, jakie ze sobą niosą.
Wieczór, gwiazdy i nagrody
Po zakończeniu pierwszego dnia konferencji Stara Zajezdnia by De Silva w Krakowie otworzy podwoje dla uczestników najbardziej emocjonującego wydarzenia - gali Mobile Trends Awards. Zwycięzców w 10 kategoriach poznamy już wieczorem 12 marca.
- Tradycyjnie na wybór najlepszych rozwiązań mieli wpływ Internauci, którzy w tym roku oddali rekordową liczbę głosów na projekty - mówi Robert Rachwał, główny organizator i przewodniczący kapituły konkursowej Mobile Trends Awards. - Ponad 145 tysięcy głosów to
prawie 3 razy więcej niż w latach poprzednich. Głos internautów da zwycięskim projektom dodatkowe punkty, które zostaną dodane do głosów kapituły. Ta obradować będzie w Krakowie już 29 lutego - dodaje.
Wieczór uświetni występ Ady Szulc - polskiej wokalistki, uczestniczki I edycji X Factor, w której zajęła III miejsce. Patronat honorowy nad galą Mobile Trends Awards objęło Ministerstwo Cyfryzacji, Ministerstwo Rozwoju, Witold Kozłowski Marszałek Województwa Małopolskiego, Jacek Majchrowski Prezydent Miasta Krakowa, IAB Polska i DIMAQ.
#MTC2020 łączy branżę mobile
Tak wspaniale rozpoczęty wieczór przerodzi się w wyjątkowe wydarzenie integracyjne - Autopay Networking Party tuż po zakończeniu gali MTA. W swobodnej atmosferze będzie można nawiązać nowe kontakty i współprace biznesowe. O dobry nastrój i wyśmienitą zabawę zadba sponsor imprezy - Autopay by Blue Media, firma proponująca system szybkich i automatycznych płatności. Autopay umożliwia oszczędzanie czasu oraz bezpieczeństwo transakcji, a dodatkowo 12 marca zadba o uczestników imprezy networkingowej zapewniając doskonałą zabawę.
Fantastyczne rozwiązania i jak je znaleźć
Drugi dzień konferencji rozpocznie Tomasz Woźniak (Future Mind) z wystąpieniem dotyczącym superapps oraz Krzysztof Jackowski (Netguru) opowiadając o Machine Learningu w aplikacjach mobilnych. Podczas przerwy po pierwszych prelekcjach warto będzie zajrzeć na stoiska sponsorów, i partnerów - Autopay, Redlink i OVHcloud, gdzie będzie można poznać szczegóły nowoczesnych rozwiązań dedykowanych dla biznesu. Fani motoryzacji powinni zajrzeć na stoisko MINI, ponieważ przygotowano możliwość przetestowania samochodów. Po przerwie na scenie zobaczymy różne oblicza sprzedaży. Miłosz Wójcik (Appchance Group) opowie jak tworzyć aplikacje m-commerce, które sprzedają, a Wojciech Szymczyk (VUE International) i Mariusz Bednarko (Infinity Group) przedstawią kulisy wdrożenia omnichannelowej sprzedaży w Multikinie. Marcin Dąbrowski (Surge Cloud) i Marcin Szczur (Blue Media) opowiedzą o innowacjach, które przyspieszają czas zakupów i o tym, jak wykorzystać je w biznesie.
Wśród wystąpień nie zabraknie również trochę technicznych aspektów. Zadbają o to Bartek Sibiga z DDOB (Dlaczego Vertical Video zmieni świat), Dominik Roszkowski (Roszkowski.dev - dlaczego następną aplikację musisz zbudować we Flutterze?) oraz Bartosz Górecki z ‘merce (Stracić głowę dla PWA. Dlaczego dobra aplikacja wymaga jeszcze lepszego zaplecza?).
Sukces od kuchni
Spragnionych studium przypadku ucieszy blok case study. Znajdą się tam przykłady dotyczące tworzenia i monetyzowania aplikacji powyżej 1 miliona pobrań (Krzysztof Wojewodzic z Escola), zmieniania zasad rynkowych przez aplikację mobilną (Artur Stankiewicz z Orange Polska), cyfrowej transformacji Gazety Wyborczej (Aleksandra Karpińska-Gugała), pierwszego w Europie wdrożenia technologii TWA dla aplikacji mobilnej (Michał Szklarski i Jakub Rak z e-point i morele.net) oraz aplikacji mobile mierzącej działania offline (Krzysztof Łuczak i Marcin Lenkiewicz z Blix).
To jeszcze nie koniec atrakcji
Po ogromnej dawce wiedzy, wspaniałych emocjach i wyśmienitej zabawie całość dopełni nutka rywalizacji. Na zakończenie konferencji przygotowano Wielki Quiz Wiedzy o Mobile z cennymi nagrodami, dlatego warto wziąć w nim udział.
A co jeśli jeszcze nie masz biletu?
Jak najszybciej zarezerwuj bilet – zostało ich niewiele, a cena rośnie, dlatego jak najszybciej przejdź na stronę https://2020.mobiletrends.pl/rejestracja#register i zarezerwuj swoje miejsce na całym wydarzeniu. Nie może Cię zabraknąć!
Mobile Trends Conference 2019 odbędzie się dzięki zaangażowaniu ClickMaster Polska (organizator), Autopay by Blue Media (złoty sponsor), Mini M-Cars i OVHcloud (sponsorzy). Patronat honorowy objął IAB Polska i DIMAQ. Partnerzy wydarzenia: ChallengeRocket.com, MyVOD, Stara Zajezdnia Kraków by DeSilva, DEVA group, RedLink oraz CodersCrew.