Prowadzenie działań promocyjnych wymaga kreatywności niezależnie od tego, czy mowa o tradycyjnych sposobach promocji marki, czy też sprawa dotyczy internetowych narzędzi marketingowego przekazu. Do tych ostatnich należy między innymi content marketing polegający na tworzeniu wartościowych, merytorycznych treści. Skąd czerpać pomysły na dobre teksty?
Ciekawe treści w marketingu internetowym — skąd czerpać inspiracje?
Choć może wydawać się inaczej, to w rzeczywistości nawet tworzenie krótkich tekstów wymaga kreatywności. Jeśli jednak poszukujesz uniwersalnej porady dotyczącej tego, skąd czerpać pomysły na ciekawe teksty, to musisz wiedzieć, że takie rozwiązanie nie istnieje. Źródło inspiracji może wyglądać zupełnie inaczej w przypadku każdego twórcy treści. Mimo to trzeba pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Ich spełnienie nie gwarantuje wprawdzie stuprocentowego sukcesu i niewyczerpanego źródła inspiracji, ale znacznie zwiększa szanse na to, że znalezienie pomysłów nie będzie tak wymagające.
Literatura jako źródło inspiracji
Konieczne jest przede wszystkim regularne czytanie. To właśnie dzięki lekturze coraz to nowych tekstów nasz umysł nie tylko pozyskuje cenne informacje, ale także — co jest równie ważne — uczy się nowych słów i zwrotów, a także sprawia, że obcowanie z tekstem pisanym staje się dla nas bardziej naturalne.
Co należy czytać, by czerpać nowe pomysły na dobre teksty? Na to pytanie także nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Zasadniczo, zalecana jest lektura właściwie każdego rodzaju treści, w tym między innymi: powieści, krótkich opowiadań, wywiadów, artykułów dziennikarskich, raportów itd. Warto przy tym zadbać, by treści były zbliżone — zarówno pod względem formy, jak i tematyki — do obszaru działalności copywritera. W przeciwnym wypadku czytanie może nie przynieść pożądanych efektów. Przykładowo, tekściarz tworzący wpisy na temat branży modowej powinien unikać lektury komentarzy prawnych dotyczących przepisów podatkowych.
Notatnik to podstawowy element wyposażenia autora tekstów
Czasem zdarza się, że najlepsze pomysły powstają podczas wykonywania innych zadań bądź rozmyślania nad zupełnie odmiennymi kwestiami. Najbardziej trafne inspiracje mogą pojawić się w każdej chwili: podczas robienia domowych porządków, przyrządzania kolacji czy przejażdżki na rowerze. To właśnie dlatego warto zaopatrzyć się w notatnik. Może być to poręczny notes lub prosta w obsłudze aplikacja na urządzenia przenośne (smartfony, tablety itd.). Wystarczy wówczas kilka chwil, by móc zapisać inspirację, która właśnie pojawiła się w Twojej głowie, a następnie wykorzystać ją w przyszłości.
Skąd czerpać pomysły na dobre teksty? Podsumowanie
Niejednokrotnie zdarza się, że wymyślanie pomysłów na nowe teksty może stanowić problem. Poszukiwanie nowych inspiracji wygląda inaczej w przypadku każdego copywritera i jest zależne od jego trybu życia, charakteru czy zainteresowań. Jedno jest pewne: należy unikać plagiatu i kopiowania treści stworzonych przez innych autorów. Jest to działanie nie tylko nielegalne, ale także niemoralne i stanowi jedynie chwilowe remedium na brak twórczej weny.