Oblicze marketingu internetowego ulega nieustannym transformacjom niemalże od chwili, w której dostęp do sieci stał się powszechny dla każdego z nas. Co to oznacza dla przedsiębiorców? Do jakich zasad powinniśmy się stosować, pragnąć odnieść sukces w internecie? Zobacz, czym jest nowoczesny marketing internetowy i jak możesz skorzystać, stosując go w swoim biznesie.

Nieaktualne reguły gry

Zanim omówimy obowiązujące dziś w internecie zasady marketingu, przytoczmy strategie, które – choć lata temu mogły być skuteczne – dziś przyczynią się raczej do naszego niepowodzenia w biznesie. Mowa tutaj przede wszystkim o:

  • Stosowaniu krzykliwych, nachalnych form przekazu marketingowego, charakterystycznych dla radia i telewizji.
  • Próbach wywierania presji na potencjalnym kliencie (stosowanie haseł takich jak nie zastanawiaj się, kup nasz produkt już teraz).
  • Używaniu powszechnie znanych sloganów do prezentacji swojej firmy lub sprzedawanych produktów.
  • Próbach nadużycia algorytmów wyszukiwarek internetowych poprzez sztuczne zapychanie tworzonych treści hasłami kluczowymi związanymi z naszym biznesem.

Podążanie za najnowszymi trendami w marketingu wymaga od nas całkowicie świeżego spojrzenia na kontakt z klientem. Gotowe recepty, szablony i stosowane od lat sposoby perswadowania klientom zakupu nie tylko nie odniosą dziś większego skutku, ale z dużą dozą prawdopodobieństwa zrażą do naszej firmy potencjalnych odbiorców. 

Nowoczesny marketing internetowy – to znaczy jaki?

Niezależnie od branży, w której funkcjonujemy – kreując swój biznesowy wizerunek z pewnością możemy zrobić coś, czego nie dokonał nikt przed nami. Możemy zaprezentować siebie oraz swój produkt w unikalny i autentyczny sposób – taki, który wyjaśni powód, dla którego zdecydowaliśmy się wykonywać akurat tę działalność wykorzystując takie a nie inne środki.

Trudno przecenić rolę, jaką dla współczesnego przedsiębiorcy odgrywa wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania Google. Niezależnie od tego, czy jesteśmy właścicielami lokalu gastronomicznego, prowadzimy salon kosmetyczny czy zajmujemy się wytwarzaniem domowych kosmetyków, większość naszych klientów będzie do nas trafiała właśnie za pośrednictwem wspomnianej wyszukiwarki internetowej.

Autentyczność – jedyna droga do zdobycia rozgłosu

Autentyczność – choć jej uzyskanie wymaga znacznie więcej treningu niż może nam się początkowo wydawać – zaskarbi nam nie tylko zaufanie i sympatię klientów, ale również przychylność algorytmów indeksujących tej najpopularniejszej wyszukiwarki w sieci. Jedynym skutecznym sposobem na zdobycie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania jest dziś zapewnienie internaucie jak najbardziej wartościowych treści, z którymi ten z przyjemnością się zapozna, wertując kolejne zakamarki naszej biznesowej witryny.

Nowoczesny marketing internetowy wymaga od nas przede wszystkim porzucenia wszystkich znanych schematów dotyczących tworzenia relacji z klientem i otworzenia się na podjęcie z naszymi odbiorcami autentycznego dialogu. Tworząc teksty, treści wideo czy materiały audio nastawione na rozmowę i realizowanie potrzeb klienta jeszcze zanim ten zdecyduje się skorzystać z naszych usług jest pierwszym krokiem do budowania wizerunku, który samoistnie zacznie przyciągać do nas kolejnych zadowolonych odbiorców naszych usług.