Marketing treści cieszy się uznaniem specjalistów odpowiedzialnych za promowanie firm praktycznie w każdej możliwej branży, ale czy można powiedzieć, że content to jedyny warunek odniesienia sukcesu w biznesie? Poniżej znajdziesz rozważania, które pomagają w wyborze najlepszych metod promocji produktów lub usług.

Content to nie wszystko, czego potrzebujesz

Zanim omówimy ewidentne korzyści, które płyną z zastosowania narzędzi content marketingowych, podkreślmy ważną rzecz. Otóż sama treść wszystkiego nie załatwi.

Wyobraź sobie, że prowadzisz wegańskie bistro, serwisujesz systemy wentylacyjne lub sprzedajesz używane zegarki przez Internet. Chcesz zdobyć zainteresowanie odbiorców w Sieci, znasz potencjał dobrej treści, więc postanawiasz skupić się na tym aspekcie działalności. Samodzielnie lub z pomocą zewnętrznej firmy – to w tym momencie mniej istotne, ponieważ snujemy historię z pewnym morałem.

W pierwszym z omawianych biznesów postanawiasz podbić Internet zdjęciami i opisami swoich dań – robisz to na blogu oraz w mediach społecznościach, prezentując, co gotujesz w wolnym czasie. Jednocześnie klienci Twojej restauracji narzekają na jakość składników, czas oczekiwania i niejasności związane z kartą dań.

W drugim przypadku inwestujesz spore środki w promowanie swojej działalności poprzez strony zapleczowe, artykuły sponsorowane czy rozbudowany mailing. Wszędzie podkreślasz wartości, które wyznajesz – terminowość i profesjonalizm w każdym etapie. Cóż – klienci mają na ten temat zgoła odmienne zdanie.

Czy trzeba przybliżać trzeci z przykładów? Powiedzmy, że przygotowujesz świetną treść (teksty, zdjęcia i wideo) na temat zegarków. Szkoda tylko, że Twój sklep internetowy wciąż ma awarię, a dodzwonienie się w celu zadania kilku pytań graniczy z cudem.
Powyższe rozważania mają pokazać, że nawet najlepsza treść nie zakryje innych elementów składających się na profesjonalną działalność. Zarządzanie zasobami ludzkimi, pilnowanie terminów, płatności na czas, dotrzymywanie słowa, czytelne zasady współpracy – o tym wszystkim decydują nie treści, a faktyczne działania. Za świetnym marketingiem musi się kryć wysoka jakość usług. Inaczej content nie będzie kluczem do sukcesu.

Content marketing - Treść, której potrzebujesz

Powyższe przykłady miały na celu zobrazowanie, jak ważne jest kompleksowe spojrzenie na biznes. Jednakże w żaden sposób nie są one zaprzeczeniem tezy, że content marketing jest współcześnie niezwykle ważny i stanowi jeden z podstawowych elementów składających się na sukces przedsiębiorstwa.

Przemyślane wykorzystanie profesjonalnej treści zapewnia bardzo wiele korzyści. Wspiera budowanie pozytywnego wizerunku i społeczności skupionej wokół marki, pomaga w pozycjonowaniu w wynikach wyszukiwania w Google, może być też bezpośrednim wsparciem sprzedaży produktów lub usług.

Wiele zależy od tego, czym mierzysz sukces, jak go definiujesz. Bo na pewno chcesz go odnieść. Dlatego dbając o wszystkie fundamenty dobrej firmy – rzetelność, konsekwencję, uczciwość, terminowość, ambicję itd. – wesprzyj działania promocyjne wysokiej jakości treścią, która angażuje, inspiruje i zbliża z klientami.