W komunikacji społecznej bezustannie zachodzą różnego rodzaju zmiany. Jedną z nich jest hashtag - do niedawna wykorzystywany jedynie na Twitterze, obecnie powszechnie stosowany również na wielu innych kanałach social media.

Hashtag w mediach społecznościowych

Dotychczas popularny na Twitterze lecz tam odszedł już w niepamięć. Obecnie hashtag jest popularny w Facebooku, choć i tak znacznie mniej niżeli na Instagramie. Jego popularność wynika przede wszystkim z prostoty oraz łatwości jego wykorzystania i stosowania.

Hashtag jest pewnego rodzaju komunikatem, charakteryzującym się znakiem #, który stawia się tuż przed słowem bądź wyrażeniem. Kiedyś każdy hashtag stanowił kluczową informację w przekazie komunikacyjnym, jednak teraz wykorzystuje się je do opisu zdjęć na Instagramie, “przypięć” na Pintereście, czy krótkim opisie myśli na Facebooku.

Hashtagowanie można określić jako proste grupowanie wiadomości, które pomoże w odszukaniu wszystkich informacji na określony temat.

Hashtag na Instagramie

Hashtag na Twitterze dawno przeminął, na Facebooku nie przyjął się zbyt dobrze w związku z czym nie łatwo jest go tam spotkać.. Hasła opisywane znakiem # znalazły natomiast stabilną pozycję na Instagramie i tam znacznie ułatwiają poruszanie się po aplikacji. Ogromna ilość zdjęć i krótkich filmików sprawia, że hashtag sprawdza się idealnie jako narzędzie do grupowania materiałów.

Hashtag wykorzystywany jest do opisu wielu informacji, skompresowanych w jeden wyraz bądź zwrot oznaczony znakiem #. Warto jednak przemyśleć jego wykorzystanie i korzystać z niego rozważnie. Zły opis zdjęcia nieadekwatny do fotografii może również przynieść negatywne skutki.