Tylko 10 sekund - tyle wystarczy, żeby potencjalny klient wyrobił sobie zdanie widząc nas po raz pierwszy. Pierwsze wrażenie jest najważniejsze i może zaważyć na dalszym przebiegu współpracy. W kontakcie personalnym najważniejszy jest uścisk dłoni, sposób przywitania i to w jaki sposób wykorzystujesz ciało w komunikacji. Kolejnym etapem interakcji jest wymiana wizytówek, dlatego warto mieć się czym pochwalić. Co oznacza pojęcie kreatywna wizytówka i jak ją zaprojektować?

Dlaczego warto zainwestować w wizytówkę?

Wizytówka stanowi jeden z najważniejszych elementów budujących wizerunek firmy. Warto się zastanowić, jak chcemy być postrzegani na zewnątrz. Komunikacja wizualna jest jednym z podstawowych elementów przez pryzmat których oceniane są firmy i warto w nią zainwestować. Profesjonalna i dobrze wykonana kreatywna wizytówka świadczy o profesjonalizmie firmy. Przed rozpoczęciem projektu należy zastanowić się co powinna mówić o firmie i usłudze. Czy ma zaskakiwać czy może śmieszyć, ma być poważna czy nieoficjalna? Wszystko zależy od branży, produktu czy usługi, jaką wizytówka ma reprezentować. Prawnik z wizytówką w kształcie jednorożca nie zachęci nikogo do skorzystania ze swoich usług, natomiast animator zabaw dla dzieci owszem. Należy pamiętać, aby przekaz płynący z wizytówki był spójny z estetyką wykonywanej profesji oraz ogólnym wizerunkiem firmy.

Wizytówka a reklama

Kreatywna wizytówka to najłatwiejszy i najtańszy sposób na zareklamowanie firmy. Koszty zaprojektowania i wykonania wizytówek są niewielkie w porównaniu z produkcją banerów czy billboardów. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku wykupienia reklamy internetowej. Dlaczego wizytówka jest jednym z najlepszych sposobów na zareklamowanie działalności? Powód jest prozaiczny - ma niewielki rozmiar. Standardowa papierowa wizytówka ma wymiary 90x50 mm i zmieści się w każdej kieszeni. Klient będzie miał ją zawsze przy sobie i w razie potrzeby będzie stanowiła ona pierwsze źródło informacji.

Kreatywna wizytówka - jakie informacje przekazuje?

Każda wizytówka, bez względu na materiał i formę, powinna zawierać minimum danych niezbędnych do kontaktu. Podstawowe informacje, bez których wręczanie wizytówek traci sens to:

  • imię i nazwisko,

  • zajmowane stanowisko,

  • nazwa firmy,

  • logo firmy,

  • dane adresowe - są wymogiem koniecznym, jeżeli chcemy zapraszać klientów do siedziby firmy,

  • dane kontaktowe - adres e-mail, numer telefonu i strona internetowa.

Kreatywna wizytówka, czyli jaka?

Dobra wizytówka powinna wyróżniać się i przyciągać uwagę. Zaskakiwać prostotą wykonania i spójną estetyką. Kreatywna wizytówka powinna różnić się od pozostałych nie tylko kolorystyką czy materiałem.

Standardowa wizytówka wykonana jest z papieru, na którym widnieją wydrukowane lub wytłoczone podstawowe informacje na temat firmy. Częstym dodatkiem jest element zdobniczy czy graficzny. Zakres usług poligraficznych jest dziś na tyle obszerny, że pole wyboru mamy właściwie nieograniczone. Profesjonalna drukarnia wykona niemal każdy rodzaj wydruku (cyfrowy, offsetowy, wypukły czy sitodruk) na większości materiałów dostępnych na rynku. Jest to przykład podstawowej, najczęściej widzianej wizytówki. Standardowa nie znaczy gorsza. Często zwykła papierowa wizytówka może zdziałać więcej niż “niezwykła” kolorowa. Tak naprawdę liczy się efekt końcowy.

Projektując wizytówkę inną niż wszystkie warto zastanowić się nad rodzajem materiału i sposobem umieszczenia danych. Spośród materiałów używanych do tworzenia wizytówek coraz częściej wykorzystywane są folie, gąbki, aluminium, metal, drewno i wszystkie inne, na których można w jakikolwiek sposób nanieść dane. Oprócz materiału warto zastanowić się nad metodą umieszczenia informacji. Zamiast wydruku litery możemy wytłoczyć, wypalić czy wykleić.

Zaprojektować czy zlecić zaprojektowanie?

Jesteś profesjonalistą w swojej dziedzinie? Zdaj się na profesjonalistów i zleć zaprojektowanie i wykonanie wizytówki ludziom, którzy są zawodowcami. Poniesione koszty będą niewspółmierne do osiągniętego zysku. Kreatywna wizytówka to jednostronna prezentacja o firmie, dlatego powinna być wykonana estetycznie z zachowaniem najnowszych trendów, a pracując z zespołem grafików masz pewność, że tak będzie.

Inspiracje

Poniżej kilka przykładów kreatywnych wizytówek, doskonale wpisujących się w prezentowane usługi. Patrząc na samą formę i materiał można się domyślić jaką branżę prezentują.

kreatywna wizytówka

Kreatywna wizytówka

 kreatywna wizytówka

 kreatywna wizytówka

kreatywna wizytówka

 

kreatywna wizytówka 

kreatywna wizytówka