Chcesz sprzedawać online, jednak tak, by uniknąć promowania, pozycjonowania i drogiego utrzymywania własnego sklepu? Dowiedz się więcej o obowiązkach przy prowadzeniu sklepu online i ciekawych alternatywach jakie daje automatyzacja sprzedaży na Allegro.

Z roku na rok rośnie popularność zakupów online, dlatego dla wielu przedsiębiorców posiadanie swojego sklepu w sieci stanie się koniecznością. Zwłaszcza jeśli wciąż chcą się rozwijać i trafiać do nowych osób zainteresowanych ich produktami. Badania jasno pokazują, że konsumenci w przedziale wiekowym od 15 do 34 roku życia najczęściej robią zakupy przez internet, bo jest to dla nich wygodniejsze rozwiązanie, niż udanie się do sklepu stacjonarnego. 

Według raportu "E-commerce w Polsce. Gemius dla e-commerce Polska" ciągle rośnie liczba osób wybierających zakupy online. Co więcej, 26% respondentów w 2018 roku wskazało, że uznają zakupy online za bezpieczne, a także łatwe i nieskomplikowane (49%). Raptem rok wcześniej te liczby wynosiły kolejno 14% i 41%. Tym samym badanie to udowodniło rosnące zaufanie do kupowania w sieci.

Warto już teraz zadbać o swój sklep online i dać się zauważyć w sieci. Tylko, jak to zrobić, skoro prowadzenie sklepu online, wcale takie proste i bezproblemowe nie jest?

Automatyzacja sprzedaży na Allegro - zalety rozwiązania

Sklep online — możliwości i problemy 

Nie da się ukryć, że sklepy online otwierają ogrom możliwości. To szansa, by dotrzeć do nowych klientów z Polski, jak i całego świata. Okazja, by pozyskać tych klientów, którzy na co dzień zdecydowanie preferują zakupy w sieci, a także rozwinąć swoją działalność na nieznaną dotychczas skalę. Tylko, czy to takie proste? 

Nie tak łatwe, jak myślisz 

Zdecydowanie nie! Rynek sklepów online jest ogromny i by się przebić potrzeba naprawdę wiele czasu, samozaparcia, pomocy specjalistów, jak i funduszy. Jeśli dopiero zaczynasz, to być może zderzysz się ze ścianą. Twoje świetne produkty, rewelacyjne ceny, czy obsługa klienta zwyczajnie nie będą zauważone, dopóki Twój sklep nie zostanie widoczny w sieci, a by tak się stało, musisz odpowiednio go wypromować, jak i zadbać o pozycjonowanie w Google. 

Promowanie sklepu online

Promowanie sklepu online to nic innego, jak wszystkie działania, które mają na celu zapoznanie docelowych klientów z Twoją marką. Do takich czynności można zaliczyć prowadzenie profilu na kanałach społecznościowych, płatne kampanie reklamowe na Facebooku, Google Ads, dbanie o przyciągające treści w tym prowadzenie bloga na stronie i wysyłanie newslettera do zainteresowanych klientów. 

Akcje sprzedażowe 

To tylko nieliczne z zadań, których musisz się podejmować systematycznie, by promować swój sklep w internecie. Do tego należałoby wspomnieć o akcjach sprzedażowych, rabatach i innych okazjach, które mają na celu zachęcenie klientów do zakupów w Twoim sklepie. W internecie takich dni jest naprawdę wiele. Do dyspozycji masz między innymi: Dzień Darmowej Dostawy, Black Friday, czy Cyber Monday. 

Pozycjonowanie sklepu

Prócz systematycznego promowania sklepu konieczne jest także zadbanie o jego pozycjonowanie. Na czym ono polega? Wyobraź sobie, że ktoś poszukuje damskiego płaszcza. Wpisuje tę frazę w wyszukiwarkę Google i czeka na wyniki, które się pojawią. Im wyższej znajdzie się tam jakaś strona, tym większe prawdopodobieństwo, że potencjalny klient właśnie ją odwiedzi. Co z dalszymi stronami wyników wyszukiwania? Statystyki są nieubłagane i jasno pokazują, że internauta staje się znudzony poszukiwaniami, nim dobrnie do trzeciej strony. 

Im wyżej, tym lepiej

Tym samym większość osób chce znaleźć się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Nie jest to takie łatwe, dlatego firmy inwestują naprawdę duże kwoty, by znaleźć się możliwie, jak najwyżej. Tak samo, jak w przypadku promocji — pozycjonowanie strony WWW to także stała praca. Nawet jeśli zlecisz dbanie o SEO specjalnej firmie pozycjonerskiej, to Twoja strona może spaść w wynikach wyszukiwarki po zakończeniu współpracy, gdy nie będą już podejmowane działania, które mogą utrzymać ją wyżej w wynikach wyszukiwania. SEO składa się z wielu elementów, takich jak: dbanie o linki zewnętrzne i wewnętrzne, szybkość strony, responsywność strony, dobre opisy z frazami kluczowymi, regularnie pojawiające się treści i wiele innych. Co więcej, algorytmy Google dotyczące SEO, także co jakiś czas ulegają zmianom.

Automatyzacja sprzedaży na Allegro - zalety

Wysokie koszty utrzymania sklepu 

W zależności od tego, na jakiej platformie postawiony jest Twój sklep, musisz liczyć się ze stałymi kosztami jego utrzymania. Te będą tylko rosnąć, zwłaszcza gdy Twój sklep odwiedza coraz więcej osób, bądź przybywa produktów. Im więcej produktów, tym zdecydowanie bardziej potrzebujesz jeszcze lepiej działającego systemu, by zadbać o komfort klientów, jak i zapewnić im najlepszą możliwą obsługę, a to kosztuje. 

Automatyzacja sprzedaży na Allegro - Allegro +

Choć prowadzenie sklepu online daje ogrom możliwości, to jednocześnie nie jest ono takie łatwe, jakby mogło się wydawać. Chcesz mieć swój sklep online, jednak bez promowania, pozycjonowania i dużych kosztów utrzymania? Zastanawiasz się, czy to jest w ogóle możliwe? Dowiedz się więcej na temat Allegro +: https://wfirma.pl/sprzedawaj-na-allegro

System wFirma.pl umożliwia połączenie z Allegro i pełną automatyzację sprzedaży wraz z obsługą klienta w jednym miejscu. Tym samym, by sprzedawać, nie potrzebujesz wcale sklepu online, pozycjonowania oraz promowania produktów.

Jakie są zalety tego rozwiązania?

Oszczędzasz czas i pieniądze. Możesz sprzedawać, nie posiadając sklepu internetowego. Co więcej, magazyn i księgowość masz w jednym miejscu, co znacząco ułatwia proces sprzedaży. Automatycznie aktualizują się także stany magazynowe Twoich towarów na Allegro. Dla jeszcze większego ułatwienia życia przedsiębiorcy dostępne są opcje wygodnego zarządzania aukcjami, w tym szablony aukcji, czy możliwość masowego wystawienia aukcji. Od teraz codzienność sprzedającego będzie o wiele lepiej zorganizowana. 

Wygodne pakiety

Dzięki temu prostemu rozwiązaniu łatwo i szybko dotrzesz do ogromnej liczby klientów. Za znacznie mniejszą kwotę niż przy samodzielnym prowadzeniu sklepu wraz z jego promowaniem i optymalizacją. Możesz sprzedawać z Allegro i wFirmą już w 4 pakietach: Mini, Standard, Big i Extra. Wybierz ten, który najbardziej odpowiada Twoim potrzebom i przetestuj tę opcję!

Jeśli chcesz sprzedawać w sieci i robić to sprytnie to Allegro + może być rozwiązaniem dla Ciebie. Przetestuj jej możliwości i wybierz wygodę oraz oszczędność czasu i pieniędzy. Daj sobie szansę na rozkręcenie sklepu online, który będzie świetnie sprzedawał na najpopularniejszym market place w Polsce!