Meta description to krótki opis strony wyświetlający się w wynikach wyszukiwania Google. Dzięki niemu użytkownik może zorientować się, co znajdzie na danej stronie i czy są to informacje, których szuka. Opis ten nie ma bezpośredniego wpływu na pozycję strony w wyszukiwarce, ale jest bardzo ważna dla użytkownika i może spowodować większą klikalność w link.

Treść meta description

Google wybiera tekst z treści występujących w serwisie, które najbardziej pasują do zapytania użytkownika. Dzięki temu użytkownik dowiaduje się, czy na danej stronie znajdzie te informacje, które go interesują. Następnie brany jest pod uwagę opis ustawiony w meta opis description. Zazwyczaj jest to kilka zdań, które najlepiej obrazują opublikowaną treść. Zaleca się również umieszczenie tam frazy kluczowej, na którą pozycjonujemy stronę.

 

Przygotowanie odpowiedniego meta description

Przede wszystkim należy pamiętać, że opis wyświetlający się w wyszukiwarce powinien mieć dostosowaną długość. Nie może być ani za krótki, ani za długi. Jeżeli będzie zbyt długi, tekst zostanie ucięty. Oprócz tego opis powinien mieć marketingowy charakter i dokładnie odzwierciedlać zawartość strony. Najlepiej wcielić się w rolę użytkownika i spojrzeć na stworzony opis pod tym względem. Opis nie powinien być napisany zawiłym językiem ani wprowadzać w błąd. Należy również zwrócić uwagę, aby meta description zachęcał do odwiedzenia strony. Meta description to ważny element strony i nie powinniśmy stawiać jedynie na to, że google pobierze treść ze strony, ponieważ nie mamy wpływu na to, co akurat wyświetli.

Ważna informacja! Aby opis meta description wyświetlił się prawidłowo, powinien mieć od 155 do 165 znaków.