Mimo tego iż liczba informacji na temat pozycjonowania w internecie jest bardzo szeroka, w dalszym ciągu wielu właścicieli witryn i webmasterów popełnia sporo błędów. W poniższym artykule omawiamy najistotniejsze błędy przy pozycjonowaniu stron internetowych, które mają znaczący wpływ na obniżenie pozycji naszej strony w wynikach wyszukiwania.
Treści są niskiej jakości
Niska jakość publikowanych na stronie treści to jeden z najistotniejszych czynników, który sprawia, że strategia pozycjonowania nie przynosi wymiernych rezultatów. Jeszcze gorzej, gdy właściciele stron WWW kopiują treść artykułów od konkurencji. Tego typu praktyki sprawiają, że Google może nałożyć na witrynę kary, co sprawia, że przez długi czas są one słabo widoczne w wynikach wyszukiwania.
Na wielu stronach internetowych treści niskiej jakości rozpoznamy po błędach w pisowni, zerowej wartości merytorycznej (tzw. lanie wody) czy umieszczanie zbyt wielu słów kluczowych.
Co zrobić, by treści charakteryzowały się odpowiednio wysoką jakością? Przede wszystkim, przed napisaniem artykułu powinniśmy zrobić duży research. Jeśli będziemy posiadali odpowiednią wiedze, wówczas stworzenie wartościowego artykułu będzie zdecydowanie prostsze. Inne wskazówki to:
- stosowanie przyjaznego, zrozumiałego języka,
- stosowanie pogrubień, tabelek i innych elementów poprawiających czytelność artykułu,
- stosowanie języka korzyści,
- stosowanie niedługich akapitów, aby tekst był czytelny,
- stosowanie nagłówków H2, H3, H6.
Niewłaściwa strategia link building
Na wzrost pozycji strony w wynikach wyszukiwania wpływa w dużym stopniu liczba linków, które do niej odsyłają. Warto mieć wiedzę na temat tego, w jaki sposób pozyskiwać linki wysokiej jakości. Takie linki mogą pochodzić np. od renomowanych portali horyzontalnych, tematycznych blogów czy katalogów firm.
Jeśli linki nie będą wyróżniały się odpowiednio wysoką jakością, zachodzi ryzyko, że Google nałoży na nas karę. Od ilości znacznie ważniejsza jest jakość. Jeden mocny link może przynieść o wiele więcej korzyści niż nawet kilkadziesiąt słabych.
Osobną kwestią jest linkowanie wewnętrzne, czyli linkowanie w ramach naszego portalu. Na naszej stronie powinny znajdować się odnośniki do wcześniej opublikowanych treści, ponieważ to także w dużym stopniu wpływa na ocenę naszej witryny przez algorytmy Google'a.
Brak wykorzystania meta-tagów
Jeden z najczęściej popełnianych błędów, który można naprawić w bardzo szybkim czasie. Często właściciele stron WWW ustawiają wszystkie tytuły stron jako nazwę firmy, co jest prawdziwym marnotrawieniem potencjału, który drzemie w title.
W przypadku tagu meta description trzeba pamiętać, że nie wpływa ona na naszą pozycję w wyszukiwarce, jednak jest to element decydujący o CTR, czyli współczynniku określającym, jaki % osób, które zobaczą naszą stronę w wynikach wyszukiwania, zdecydują się na nią wejść. Właściwa optymalizacja meta description przesądza zatem o liczbie wejść z wyszukiwarki na naszą witrynę.
Zachęcamy, aby w tytułach stron używać słów kluczowych związanych tematycznie z daną podstroną oraz nie zapominać o tworzeniu meta description dla poszczególnych treści - tam również warto postawić na słowa kluczowe oraz na to, by treść opisu w jak największym stopniu zachęcała do wejścia na naszą stronę.
Wysoka pozycja w Google jest dana "raz na zawsze"
Niektórzy właściciele są przekonani, że po osiągnięciu pozycji w TOP10 na dane słowo kluczowe nie trzeba już podejmować żadnych działań optymalizacyjnych, ponieważ efekty naszych działań będą widoczne bardzo długo. To ogromny błąd - pozycjonowanie to ciągły proces, a nasi konkurenci również nieustannie działają w tym kierunku, by zająć jak najwyższą pozycję. Aby nasza pozycja została utrzymana przez dłuższy czas, musimy zdawać sobie sprawę z tego, że bez systematycznych i kompleksowych działań nie będzie to możliwe.
Więcej informacji na temat dobrych praktyk w zakresie pozycjonowania stron WWW można znaleźć na https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/36/na-czym-polega-pozycjonowanie-stron-internetowych.
Artykuł sponsorowany