Działania SEO wymagają odpowiedniej optymalizacji strony internetowej, aby wyświetlała się ona wysoko w wynikach wyszukiwania. Optymalizacja ma ogromne znaczenie przy pozycjonowaniu a jej znaczącym elementem jest znacznik title i desciption. Czym są i jak je tworzyć? Dowiedz się z artykułu.
Czym jest znacznik title?
Znacznik title oznaczający tytuł strony jest umiejscowiony w nagłówku strony. Title wyświetla się na głównej pozycji w wyniku wyszukiwania Google, dlatego jest tak ważny. Bardzo istotną rzeczą jest wpisanie w Title strony najważniejsze słowa kluczowe, najlepiej opisujące treść witryny. Dla użytkownika title nie jest bezpośrednio widoczny na stronie, jedynie w zakładce przeglądarki wyświetla się jego fragment.
Jak zrobić dobry znacznik title?
Google dyktuje zasada, dlatego też długość title powinna być dostosowana do wyszukiwarki. Z początku długość title wynosiła od 65 do 70 znaków. W 2012 roku Google zmienił sposób, w jaki określa się jego długość a tak naprawdę szerokość. Aktualnie znacznik title liczony jest w pikselach według szerokości, jaką zajmuje na stronie. Szerokość ta wynosi 512 px.
Należy jednak pamiętać, że Google bardzo często zmienia sposób wyświetlania wyników co może również zmienić budowę naszego title. Warto co jakiś czas sprawdzić, czy wszystko jest z nim ok. Aktualnie zaleca się stosowanie 59-60 znaków w tytule.
Tworząc znacznik title należy pamiętać o pewnych żelaznych zasadach, które dotyczą jego optymalizacji. Po pierwsze odpowiednia szerokość. Stosujmy się do wyznaczonych norm. Po drugie znacznik title musi być unikalny. Po trzecie umieśćmy w tytule główne słowo kluczowe dla naszej witryny. Należ tu zwrócić uwagę, aby to słowo również znajdowało się w treści strony. I po piąte warto umieścić w tytule nazwę firmy, mamy też wtedy pewność, że będzie on unikalny.