E-handel dla większości wydaje się atrakcyjnym kanałem sprzedaży i dużo prostszym w realizacji niż prowadzenie tradycyjnego sklepu bądź punktu z usługami. Jednak czy rzeczywiście tak jest? Czy świat e-commerce przyjmie wszystko i wszystkich? W artykule podpowiadamy, na co należy zwrócić uwagę przy wejściu na rynek sprzedaży online.
Czym jest e-commerce?
E-commerce to angielska nazwa, której polskim odpowiednikiem jest po prostu e-handel to sprzedaż towarów lub usług poprzez urządzenia elektronicznie i przy wykorzystaniu internetu. Najbardziej popularną formą e-commerce są sklepy internetowe, których prowadzenie pozwala z zdecydowanym stopniu obniżyć koszty prowadzonej działalności.
E-commerce - od czego zacząć?
W pierwszej kolejności należy odpowiedzieć sobie na pytanie - czym będę handlować? Czy produktu lub usługi, które zamierzam sprzedawać w internecie mają szansę na “przeżycie” Co to oznacza w praktyce? Chodzi o to, aby odpowiedzieć sobie czy moja oferta ma grono odbiorców, czy są oni skłonni do zakupów Twoich produktów w internecie? A może są to produkty, których nie warto reklamować i sprzedawać w sieci? Odpowiedz sobie najpierw na te pytanie i dopiero wtedy planuj założenie e-sklepu.
Znajomość konkurencji jest ważna dla e-commerce
Zanim wejdziesz na rynek e-commerce poznaj swoją konkurencję. Musisz wiedzieć, jakiego dokładnie rodzaju produkty lub usługi oferuje. W tym miejscu warto jest zrobić analizę SWOT swojego biznesu. Pozwoli Ci to na poznanie mocnych i słabych stron Twojej firmy, a także przewidzieć ewentualne szanse i zagrożenie, jakie mogą Cię spotkać. Monitoring konkurencji będzie dobry krokiem zarówno przed rozpoczęciem e-handlu, jak i stałym działaniem już podczas prowadzenia biznesu internetowego. Rozpocznij przygodę z e-handlem i otwórz darmowy sklep internetowy z Pasejo.pl!