Handel internetowy w ostatnich latach rozwija się bardzo dynamicznie. Taki stan rzeczy nie oznacza jednak, że osiągnięcie sukcesu biznesowego w sektorze e-commerce jest proste. Rzeczywistość wygląda zupełnie inaczej — do realizacji tego celu konieczne jest nie tylko zarejestrowanie działalności gospodarczej oraz utworzenie platformy sprzedażowej (sklepu online), ale także zadbanie o takie pozornie nieistotne kwestie jak na przykład opisy produktów. O czym należy wówczas pamiętać?
Opisy produktów w sklepie internetowym — jakich zasad należy przestrzegać podczas ich tworzenia?
Podstawą działania właściwie każdego sklepu internetowego jest umiejętne przedstawienie produktów przeznaczonych do sprzedaży. Powinno zostać to zrobione w taki sposób, by:
- klient mógł dowiedzieć się czegoś więcej na temat oferowanych produktów,
- treści były atrakcyjne pod kątem pozycjonowania SEO.
Aby osiągnąć powyższe cele, podczas przygotowywania opisów produktów należy przestrzegać między innymi następujących zasad:
- umiejętne używanie słów (fraz) kluczowych. Jest to konieczne, ponieważ dzięki temu dana strona internetowa będzie pojawiać się wyżej w wynikach wyszukiwania przeglądarki internetowej. Z drugiej strony jednak nie należy przesadzać — zbyt intensywne nagromadzenie fraz kluczowych sprawi, że tekst będzie sztuczny i zniechęci użytkownika do dalszej lektury,
- stosowanie hierarchicznych nagłówków (H1, H2, H3) oraz pogrubień. Takie rozwiązania z jednej strony są pomocne w pozycjonowaniu treści, z drugiej zaś sprawiają, że tekst jest bardziej przejrzysty,
- balans między informacjami użytkowymi oraz językiem korzyści. Jest to konieczne, ponieważ użytkownik, odwiedzając stronę danego produktu, jest zainteresowany przede wszystkim cechami użytkowymi towaru (np. jego gabaryty, kolor, materiał, z którego go wykonano). Oczywiście, warto zachęcić go do zakupu, stosując język korzyści,
- stosowanie unikalnych opisów także w przypadku wersji produktów, które jedynie nieznacznie się od siebie różnią (np. kolorem). Oczywiście, jeśli podobnych do siebie produktów jest bardzo dużo, tzn. kilkaset i więcej, stworzenie unikatowego opisu do każdego z nich będzie bardzo czasochłonne. W takim wypadku warto przygotować choć część opisu, który będzie odróżniał tekst od pozostałych wpisów.
Nie tylko opisy produktów w sklepie internetowym są istotne!
Należy pamiętać, że opisy produktów — choć ważne — to nie jedyny aspekt, o który trzeba zadbać w ramach prowadzenia sklepu internetowego. Copywriting, tj. tworzenie opisów kategorii produktów oraz poszczególnych towarów, warto uzupełnić o content marketing, czyli marketing treści. Na czym polega to rozwiązanie?
Podczas gdy cechą charakterystyczną copywritingu jest tworzenie prostych, krótkich treści o wyraźnym wydźwięku reklamowym, to myśl przewodnią marketingu treści stanowi przygotowywanie bardziej merytorycznych tekstów, nagrań wideo itd. Najczęściej content marketing przybiera postać wpisów na temat aktualności branżowych itd.
Copywriting oraz content marketing to rozwiązania, które nie są zbyt użyteczne, jeśli stosuje się je oddzielnie. Jedynie ich umiejętne połączenie daje szanse na sukces w prowadzeniu sklepu internetowego — użytkownicy odwiedzający sklep internetowy będą w stanie zarówno dowiedzieć się nieco więcej na temat konkretnych wyrobów, jak i poznać ciekawe informacje branżowe.