Przedsiębiorca prowadzący sklep internetowy potrzebuje skutecznej reklamy do osiągnięcia sukcesu biznesowego. Taka zasada obowiązuje w przypadku właściwie każdej formy działalności gospodarczej, niezależnie od branży przedsiębiorstwa, skali jego działalności itd. Dlaczego właściwie dobrane narzędzia promocyjne są tak bardzo pomocne w rozwoju rynkowym sklepu online?

Reklama sklepu internetowego to klucz do sukcesu

Odpowiedź na pytanie "Czy reklama jest niezbędna w przypadku prowadzenia sklepu internetowego?” może być tylko jedna: zdecydowanie tak. Według ogólnych szacunków, w Polsce działa obecnie około pięćdziesięciu tysięcy sklepów internetowych. Choć podmioty te działają w różnych branżach, to tak duża liczba firm działających w sektorze e-commerce wręcz wymusza stosowanie narzędzi promocyjnych w celu wyróżnienia się spośród konkurencji.

Sytuacji nie poprawia fakt, że w tym segmencie rynku działają niewielkie sklepy funkcjonujące wyłącznie w sieci, platformy będące rozszerzeniem stacjonarnych placówek handlowych oraz tacy liderzy wśród portali internetowych ogłoszeniowych jak na przykład Allegro czy Olx. 

Dlaczego reklama sklepu internetowego jest potrzebna?

Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta: aby skutecznie zainteresować potencjalnego klienta. Odpowiednio dobrana reklama sklepu internetowego sprawi, że witrynę sklepu internetowego odwiedzi większa liczba użytkowników. Oczywiście, nie każdy z nich dokona zakupów. Ważne jest jednak, by zrobił to przynajmniej pewien odsetek.

Zakładając, że przynajmniej 5% odwiedzających stronę sklepu zakupi prezentowane na platformie produkty, tysiąc użytkowników zainteresowanych reklamą oznacza pięćdziesięciu nowych nabywców. Część z nich może stać się stałymi, lojalnymi klientami danej marki, co oczywiście pozytywnie przekłada się na wyniki finansowe oraz zyskowność prowadzonego biznesu.

Jak reklamować sklep internetowy?

Jeśli poszukujesz odpowiedzi na to pytanie, nie musisz obawiać się, że nie znajdziesz skutecznych sposobów na promocję sklepu internetowego. Wręcz przeciwnie, obecnie stosuje się różnorodne narzędzia online służące rozreklamowaniu sklepu e-commerce. Odpowiednio zastosowane, znacznie zwiększają one świadomość rynku na temat danej marki.

Do przykładowych metod reklamy sklepu internetowego zaliczają się między innymi:

  • kampanie Google Ads, czyli płatne reklamy w formie graficznej, wideo itd. wyświetlające się na stronach internetowych,
  • content marketing polegający na tworzeniu wartościowych treści w postaci wpisów blogowych, e-booków czy poradników,
  • kampanie mailingowe oraz newslettery z informacjami na temat nowych promocji,
  • pozycjonowanie treści znajdujących się na stronie internetowej sklepu pod kątem SEO,
  • aktywność w mediach społecznościowych; kampania reklamowa realizowana z wykorzystaniem Facebooka, Tik Toka lub Instagrama to w obecnych czasach jeden z chętniej wybieranych sposobów na reklamę sklepu internetowego. Rozwiązanie to szczególnie dobrze sprawdza się w przypadku sklepów oferujących artykuły kosmetyczne itd.