Reklama jest medium, które nieustannie się rozwija i to nie bez powodu. By zainteresować odbiorcę musimy dostarczyć mu nowych bodźców, a w świecie, w którym mogłoby się wydawać, że wszystko już było jest to niesamowicie trudne zadanie. Być może stąd właśnie duża popularność murali reklamowych – jest to powiew świeżości w otaczającej nasz szarej rzeczywistości, dodatkowo niejako odpowiedź reklamodawców na zarzuty odnośnie zaśmiecenia krajobrazów zbyt dużą ilością reklam. Murale reklamowe stoją gdzieś na pograniczu sztuki i reklamy, łączą komercję ze szczerymi doznaniami estetycznymi, co dotychczas wydawało się wręcz nieprawdopodobne.
Jak powstają murale reklamowe
Stworzenie muralu reklamowego nie należy do łatwych zadań. Najpierw musimy znaleźć ścianę, na której znajdzie się nasza reklama, później odpowiednią ją przygotować. Technika tworzenia murali reklamowych polega na podzieleniu całego obrazu na mniejsze części za pomocą linii poziomych i pionowych. Później linie te przenosimy na naszą wcześniej przygotowaną ścianę, oczywiście proporcjonalnie powiększone. W ten sposób podzielimy dany fragment ściany na kwadraty. Teraz pozostaje w odpowiednie kwadraty przerysować odpowiednie fragmenty naszego projektu.
Murale reklamowe dla każdego
Murale reklamowe – jak wpływają na wizerunek firmy?
Korzenie murali reklamowych sięgają co prawda prehistorii, jednak przez wielu najbardziej kojarzone są z tak zwanych „street artem”, czyli sztuką uliczną, co z kolei przywodzi na myśl grupę zbuntowanych nastolatków pod osłoną nocy wypisujących obsceniczne napisy na murach szkoły. Czy jednak jeśli takie skojarzenie byłoby słuszne to firmy decydowałyby się na kampanie przeprowadzone przy użyciu właśnie murali reklamowych? Prawda jest taka, że efekty takich kampanii mówią same za siebie, a murale reklamowe przeżywają właśnie nowy rozkwit.
Murale reklamowe w Polsce
To nie pierwszy taki czas w historii naszego kraju, w którym murale reklamowe królują na ścianach budynku. Pierwszym takim okresem były, co dosyć zaskakujące, czasy PRL-u. Wtedy właśnie na murach bloków królowały murale reklamujące PZU, PKO, albo takie z logiem Pewexu. Jest to ciekawe zjawisko, zważywszy na to jaki monopol na rynku miały wtedy te firmy – ostatecznie one wcale reklamy nie potrzebowały. Jednak właśnie te komunistyczne murale stały się w pewnym stopniu symbolem tamtych czasów. Współcześnie na szczęście żadna firma w Polsce monopolu nie ma, co z drugiej strony skutkuje tym, że konkurencja jest zażarta. Każdy chce, by jego produkt się sprzedał i każdy szuka nowych sposobów, by przyciągnąć uwagę konsumentów.
Murale reklamowe, czy są kontrowersyjne?
Na razie przywołaliśmy skojarzenia z młodocianymi wandalami oraz czasami komuny, co za dobrze nie wróży. Jednak nie zawsze dzieci upodabniają się do rodziców i tak jest także w tym przypadku. Ponieważ murale reklamowe poza pochodzeniem nie mają nic wspólnego ze wspomnianymi wyżej skojarzeniami. Właściwie dobrze zrobiony mural reklamowy może być strzałem w dziesiątkę i otworzyć drogę do sukcesu naszej kampanii reklamowej. Murale reklamowe to coś świeżego w porównaniu z tradycyjnym podejściem do reklamy outdoorowej, jak obrazy w galerii sztuki, sprawiają, że odbiorca musi dobrze im się przyjrzeć, żeby zrozumieć ich przekaz. Przyciągają uwagę nie krzykliwością i chwytliwymi hasłami, a swoim specyficznym artyzmem, który sprawia, że konsumenci mają wrażenie, że obcują z czymś, co ma wartość. I właśnie ta wartość może przełożyć się na wartość naszego biznesu. Sztuka uliczna od zawsze kojarzona była z wolnością i swobodą w wyrażaniu swoich poglądów i murale reklamowe https://www.znajdzreklame.pl/murale-reklamowe po części właśnie to wciąż dla odbiorców symbolizują. Kampania reklamowa przeprowadzona za pomocą murali jest świeża, innowacyjna, dodatkowo dzięki niej dodajemy własną cegiełkę w budowaniu nowego wizerunku miasta. Nasza firma nie będzie kojarzyć się z wandalizmem, raczej ze sztuką, wolnością słowa, z wprowadzeniem odrobiny koloru na szare polskie blokowiska.
Artykuł sponsorowany