Zorganizowanie przedsiębiorstwa to nie tylko wypełnienie wymaganych prawem formalności np. w zakresie podatku dochodowego czy składek na ubezpieczenia społeczne. Konieczne jest także – już od samego początku działalności biznesowej – praca nad stworzeniem rozpoznawalnej marki. Jak to osiągnąć? W początkowym cyklu funkcjonowania organizacji zadanie to może być bardzo trudne m.in. z uwagi na barierę finansową. Na szczęście, można osiągnąć przynajmniej częściowy sukces dzięki stworzeniu chwytliwej nazwy. Chwytliwa nazwa dla firmy - o tym piszemy w artykule!
Jaka powinna być chwytliwa nazwa dla firmy?
Oczywiście nie ma uniwersalnej metody na stworzenie ciekawej, przyciągającej klientów nazwy dla organizacji. Idealny klucz nie istnieje – wszystko jest zależne od specyfiki danego przedsiębiorstwa i wizji jego twórcy na istotę działalności biznesowej.
Pomimo tego, podczas opracowywania nazwy dla powstającego przedsiębiorstwa (albo obecnego – takie działania podejmuje się znacznie rzadziej, ale odpowiednio przeprowadzony rebranding może dać drugie życie istniejącemu biznesowi) powinno przestrzegać się kilku zasad oraz wskazówek. O jakich zaleceniach mowa?
Chwytliwa nazwa dla przedsiębiorstwa – jakich zasad warto przestrzegać?
Aby zwiększyć szanse na stworzenie interesującej nazwy dla przedsiębiorstwa, warto zadbać przede wszystkim o to, by była ona zwięzła. Nazwy firm zaczynające się od takich słów jak na przykład „Przedsiębiorstwo Wielobranżowe...” czy „Polski Zakład Przetwórstwa...” nie są idealnym sposobem na to, by zyskać uznanie rynku i zachęcić potencjalnych klientów do skorzystania z oferty. Wielu praktyków w zakresie marketingu przedsiębiorstw zaleca, by nazwa firmy nie składała się więcej niż z dwóch sylab.
Jeśli zakładasz sklep oferujący wyroby pszczelarskie, nie nazywaj go Handlowym Centrum Pszczelarskim. Znacznie lepszym rozwiązaniem jest użycie krótkiego określenia „Pszczółka”. Podobnie „Samochodzik” będzie lepszym rozwiązaniem niż „Warsztat Mechaniki Samochodowej”. Nazwa powinna być krótka – tylko w taki sposób klienci łatwo ją zapamiętają... i przekażą rodzinie czy znajomym.
Zwięzłość to jeszcze nie ostatni wymóg, którego powinno się przestrzegać. Przygotowując nazwę bazującą np. na języku angielskim, należy zwrócić uwagę na to, by nie kojarzyła się ona negatywnie klientom. Oznacza to, że słowa o wydźwięku pejoratywnym w języku obcym (np. „stupid” – głupi, „ugly” – brzydki itd.) także nie będą najlepszym sposobem dla biblioteki czy salonu kosmetycznego.
Chwytliwa nazwa dla firmy a Internet
Przygotowując nazwę dla firmy, warto pamiętać o atrakcyjności nazwy pod kątem marketingu internetowego. Nazwa powinna w miarę możliwości zaczynać się na literę z początku alfabetu, ponieważ bardzo często zdarza się, że algorytmy wyszukiwarek online indeksują wyniki wyszukiwania w sposób alfabetyczny.
Podsumowanie
Powyższe rady w zakresie przygotowania ciekawej nazwy dla przedsiębiorstwa nie gwarantują sukcesu rynkowego i dużej popularności na rynku. Z pewnością jednak jest to dobry sposób na to, by już na początku zwrócić na siebie uwagę obecnych i potencjalnych klientów.