W czasach pandemii koronawirusa oraz lockdownów branża fryzjerska przechodzi poważne trudności. Na szczęście, przedsiębiorcy działający w tym segmencie rynku znaleźli sposoby, które pozwoliły im na przetrwanie w tych trudnych warunkach. Jednym z takich pomysłów jest mobilna działalność fryzjerska. Czy jest to dobra metoda na prowadzenie biznesu? Przeczytaj poniższy tekst, by móc poznać odpowiedź.

Na czym polega mobilna działalność w zakresie usług fryzjerskich?

Istota takiego rozwiązania sprawia, że mobilna działalność fryzjerska jest rozwiązaniem korzystnym i wygodnym dla klientów. Przede wszystkim, mogą oni zaoszczędzić czas, ponieważ nie muszą już odwiedzać salonu fryzjerskiego położonego na przykład w innej dzielnicy miasta. Jest tak, gdyż fryzjer wykonuje swoje zadanie w miejscu zamieszkania klienta.

Taki charakter usługi fryzjerskiej sprawia zarazem, że klient może poczuć się bardziej komfortowo dzięki przebywaniu w domowych pieleszach.

Główne zalety związane ze świadczeniem mobilnych usług fryzjerskich

Prowadzenie mobilnej działalności fryzjerskiej staje się coraz bardziej popularnym sposobem działania z uwagi na liczne zalety. Przede wszystkim, przedsiębiorca – decydując się na takie rozwiązanie – w dużym stopniu może zoptymalizować koszty prowadzonej działalności gospodarczej. Znacznie ograniczone lub zlikwidowane zostają wydatki z tytułu:

  • wynajmu lokalu,
  • zużycia energii elektrycznej,
  • zużycia wody.

Ponadto, świadczenie usług fryzjerskich w domach klientów pozwala na wykorzystanie niezwykle skutecznego sposobu na pozyskiwanie nowych zleceniodawców, jakim jest tzw. marketing szeptany. Ponadto, bardzo często zdarza się, że podczas wykonywania zlecenia na skorzystanie z fachowej obsługi fryzjerskiej decydują się na przykład członkowie rodziny lub znajomi aktualnego klienta.

Mobilna działalność fryzjerska – jakie są najważniejsze wyzwania?

Ta nietypowa specyfika biznesu sprawia jednak, że przedsiębiorca – aby móc osiągnąć satysfakcjonujące dochody – jest zmuszony stawić czoła licznym wyzwaniom. To, co stanowi wygodę dla klienta (w tym między innymi fakt, że usługi są wykonywane w jego domu), jest zarazem głównym źródłem wyzwań dla przedsiębiorcy.

Dzieje się tak z uwagi na dojazdy – w przypadku większych, bardziej zatłoczonych miast dotarcie do każdego kolejnego klienta może sprawić wiele trudności i być po prostu czasochłonne (a, jak wiadomo, w biznesie czas to pieniądz).

Ponadto, w przypadku mobilnej działalności trzeba zaopatrzyć się także w taki dodatkowy sprzęt, jak na przykład kufer do transportu przyborów kosmetycznych czy przenośną myjkę fryzjerską.

Mobilna działalność fryzjerska – o czym jeszcze warto pamiętać?

Podobnie jak w przypadku „tradycyjnej” działalności fryzjerskiej, specjaliści mobilni także powinni zadbać o wszelkie kwestie formalne, w tym między innymi wybór sposobu opodatkowania oraz formy organizacyjno-prawnej działalności gospodarczej. Konieczne jest także zgłoszenie się do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w charakterze płatnika, a także prowadzenie księgowości.